اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. دى 1396 - 20:51   |   کد مطلب: 28199
سرپرست دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان اعلام کرد
کمبود آب و وجود فارغ‌التحصیلان بیکار از عمده‌ترین مشکلات روستاهای همدان
سرپرست دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان از اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی به استان خبر داد.
 بیکاری و کم ابی در همدان

به گزارش صبح الوند، ظاهر پورمجاهد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، معیشت، درآمد خانوار، کمبود آب و وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار را عمده‌ترین مشکل در روستاهای استان دانست و اظهار کرد: امسال 200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی به استان همدان اختصاص یافته که تا کنون 50 درصد طرح‌ها معرفی شده و مابقی در دست متقاضیان است. 

وی تصریح کرد: تلاش شده در راستای تکمیل زنجیره تولید و ارائه خدمات مناسب به روستائیان، ارتقاء سطح تولید در کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فعالیت‌های خدماتی موثر در روستاها و همچنین ایجاد واحدهای تولیدی با مصرف کم مانند کشت‌های گلخانه‌ای، زعفران و کلزا بتوانیم در راستای ارتقاء تولید و اشتغال پایدار گام برداریم. 

پورمجاهد با تأکید بر فعالیت تعاونی‌های موجود در روستاها، خاطرنشان کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده برای سالجاری 52 روستا تعاون در روستاهای استان راه‌اندازی کند که تا کنون 20 تعاونی در قالب این طرح ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه باید همه تلاش کنیم ارتقاء سطح  روستاها را از باب امکانات زیرساختی و اشتغال داشته باشیم، یادآور شد: در زمینه خالی شدن برخی روستاها از سکنه نباید به آمار گذشته توجه داشت بلکه باید به آینده نگاه کنیم و نگذاریم در آینده روستاها خالی شوند و هر سیاستی که انسجام روستاها و جلوگیری از مهاجرت درروستاها را به دنبال دارد، تقویت کنیم. 

سرپرست دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان با اشاره به اینکه باید شوراهای روستایی و دهیاران فعال باشند، اظهار کرد: باید تمامی دستگاه‌ ‎ ها جهادگونه و دلسوزانه کار در روستاها را پیش ببرند. 

وی یادآور شد: دهیاران روستاها باید مطابق شرح وظایف خود برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را برای توسعه روستایی ارائه دهند چرا که در حال حاضر در این زمینه خلأ وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان