اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. دى 1396 - 13:13   |   کد مطلب: 28160
کره جنوبی اعلام کرد مذاکرات نظامی دو کشور بر اساس توافق دو طرف، بر روی مساله امنیت هیات اعزامی کره شمالی به بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی متمرکز خواهد بود.
کره شمالی

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، روز سه شنبه این هفته دو کره در مذاکرات دوجانبه در منطقه مرزی برای شروع گفت و گوهای نظامی به توافق رسیدند و موافقت شد هیاتی از کره شمالی به المپیک زمستانی اعزام شود.

هنوز دو طرف در باره زمان دقیق و مکان انجام گفت و گوهای نظامی اعلام نظر نکرده اند اما اگر این مذاکرات انجام شود اولین دور آن در سه سال گذشته خواهد بود.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد که خیلی مهم است که دو طرف در صورت شروع گفت و گوهای نظامی بتوانند به دستاوردی برای کاهش تنش ها در مرزهای دو کره دست یابند اما هنوز قضاوت در این باره زود است.

این بار طرفین قصد دارند مذاکرات نظامی را روی مساله امنیت بازی های المپیک زمستانی متمرکز کنند تا این رقابت ها در محیطی صلح آمیز و امن برگزار شود.

هیچ یک از دو کشور در باره مذاکرات نظامی جزییاتی اعلام نکرده اند کره جنوبی می گوید در این باره تصمیم گیری نشده است و شاید لازم باشد ابتدا کره شمالی تصمیمش را اعلام کند.

احتمال می رود هیات اعزامی ورزشی کره شمالی از بخشی از منطقه مرزی نظامی دو کشور عبور کند و برای همین تامین امنیت این منطقه هم در مذاکرات نظامی مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.

ممکن است مذاکرات بر اساس گزارش خبرگزاری کره جنوبی در سطح ژنرال های ارتش برگزار شود و در چنین صورتی کره شمالی درخواست خواهد کرد تا بلندگوهای تبلیغاتی کره جنوبی بر ضد این کشور از مرزها برچیده شود.

آخرین بار طرفین در اکتبر سال 2014 در روستای مرزی پانمونجوم مذاکرات نظامی برگزار کردند.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان