اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. دى 1396 - 12:57   |   کد مطلب: 28087
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عملکرد افراد داخلی به بی حجابی و بدحجابی در جامعه دامن می زند گفت: در داخل کشور افرادی هستند که به دنبال نهادینه کردن بی حجابی و بد حجابی در کشورهستند
ترویج بدحجابی

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی در گفت و گو با صبح الوند، با تاکید بر اینکه مسئله ی بی حجابی در کشوراسلامی ما برگرفته ازچند عامل مهم است که تمام  این ها را باید در کنار یکدیگر دید  گفت: در این راستا یکی از عوامل مهم بحث رسانه ای با پشوانه های به ظاهرعلمی است به عنوان نمونه یکی از محققان امریکایی تحت عنوان اینکه آیا حجاب می تواند در جامعه اجباری شود به برخی آیات و روایات به زعم خویش استناد می کند که این ها  دلالت بر این دارد که حجاب را نمی شود در اجتماع الزامی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه یکسری کارهای زیر بنایی با پشتوانه رسانه ای گسترده در حال انجام است افزود: عمده طرز فکر کسانی که به نوعی در جامعه  بد حجاب ظاهرمی شوند  با پشتوانه رسانه ای انجام می گیرد.

 

* رسانه ملی نقش مهمی در امر بدحجابی و بی حجابی در جامعه دارد

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رسانه ملی نقش بسیار مهمی در امر بدحجابی  دارد و برخی از برنامه های رسانه ملی که ارائه می کنند نیز خلاف این مسیر است و خوی اشرافی گری دارد تصریح کرد: پوشش هایی در سریال های معمولی به کار می رود که علاوه بر بد حجابی سبک زندگی خانواده ها را نیز بر هم ریخته است.

 

وی با تاکید بر اینکه نوع دیالوگ و گفت و گوهایی که در سریال ها انجام می گیرد به ناهنجاری ها در جامعه دامن می زند اظهار کرد: صداو سیما به سهم خود می تواند نقش گسترده ای در این امر داشته باشد که متاسفانه به رسالت خود عمل نکرده یا الزام نشده است.

 

 

* دامن زدن عملکرد افراد داخلی به بی حجابی

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه عملکرد افراد داخلی از جمله عوامل مهمی است که به مسئله بی حجابی و بد حجابی در جامعه دامن می زند بیان کرد: در داخل کشور نیز افرادی هستند که به دنبال نهادینه کردن بی حجابی و بد حجابی در کشور هستند.

 

وی با اعلام اینکه در دوره های مختلف از جمله دوره کارگزاران و دوره اصلاحات کار دولتی پشت سر این امر بوده بیان کرد: این در حالی است که در انتخابات ها ازاین عامل "بدحجابی" برای جمع آوری آراء استفاده کرده و به این کار دامن زدند.

 

فلاحی در این راستا با بیان اینکه انجام این کارها بسیار تاثیر بسیاری در بدحجابی دارد افزود: زمانی که یک رییس جمهور در کنار افراد بدحجاب عکس می گیرد و بی حجابی و بد حجابی را ترویج و پشتیبانی می کند طبیعی است که جامعه به سمت بدحجابی پیش روی کند.

 

وی از جمله عوامل دیگر در بحث بد حجابی را ضعف فرهنگی دانست و اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها که بد حجاب یا به نوعی بد پوشش هستند کسانی هستند که دچار ضعف فرهنگی و مستضعف فکری هستند.

 

استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه در جامعه اقدامی برای تحویل دادن پوشش اسلامی انجام نگرفته است تصریح کرد: این مهم به گونه ای است که اگر یک خانواده بدنبال پوشش درست و اسلامی با قیمت مناسب باشد پیدا نمی کند.

 

وی با بیان اینکه البسه های موجود با قیمت ارزان و به راحتی در اختیار مردم قرار می گیرد و همین امر باعث روی آوردن  جامعه به سمت بدحجابی می شود تاکید کرد: اگر پوشش های صحیح در جامعه با قیمت مناسب ارائه شود قسمت عظیمی از جامعه به سمت پوشش های صحیح خواهند رفت.

 

فلاحی بابیان اینکه متاسفانه عدم وجود البسه و پوشش های اسلامی در جامعه از جمله معضل خانواده ها است گفت: این در حالی است که با وجود جامعه اسلامی پوشش اسلامی وجود ندارد.

 

 

*نهاد های نظارتی باید غربالگری شوند

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه ضعف نظارت براصناف تولیدی نیز از این قضیه مستثنی نیست اظهار کرد: نهاد های نظارتی مشکلاتی دارند که باید غربالگری شوند به طوریکه نه تنها نظارت ندارند بلکه افراد نالایقی در برخی از نهاد های نظارتی حضور دارند که به معضل بدحجابی در جامعه اسلامی دامن می زنند.

 

فلاحی با بیان اینکه ازدواج را دخیل در امر بد حجابی نمی دانم گفت: کسی که ریشه های فکری و مذهبی درستی داشته باشد با وجود مشکل ازدواج نیزدست به بد حجابی نمی زند مگرهویت انسان به چه اندازه ارزان است که راحت بتواند به دید مردم بگذارد.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام سازی انجام شده اما تا کنون دولت اسلامی تشکیل نشده است افزود: دولت های روی کار آمده تا کنون به اسم اسلام آمده اند اما غیر از اسلام عمل کردند.

 

*اقدام آتش به اختیار نیروهای مذهبی در ترویج حجاب

وی با بیان اینکه اگر بنا به توصیه رهبر بحث آتش به اختیار در میان باشد باید نیروهای مذهبی نیز در این راستا دست به اقداماتی بزنند نمایشگاه های حجاب وعفاف را بر پا کنند یاد آور شد: متدینین در بحث تولید پوشاک یک رویکرد مناسب، باقیات و صالحات بگذارند و پوشش های مناسب و ارزان را در اختیار مردم قرار دهند به طوریکه هدف آن ها صرفا به دلیل سود گرایی نباشد بلکه ترویج مبانی دینی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان