اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. دى 1396 - 10:45   |   کد مطلب: 27925
معاون محیط زیست طبیعی اداره محیط زیست همدان:
نصب تابلوهای هشدار عبور حیوانات وحشی در راه های مواصلاتی استان
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از نصب تابلوهای هشدار عبور حیوانات وحشی در راه های مواصلاتی استان همدان خبر داد.
تابلوهای هشدار عبور حیوانات

به گزارش صبح الوند، مهدی صفی خانی با اعلام این خبر افزود: متأسفانه طی سالهای اخیر اجرای طرح های عمرانی و جاده سازی موجب تخریب و قطعه قطعه شدن زیستگاه های حیات وحش گردیده است و این چالش افزایش تصادفات جاده ای و مرگ و میر حیات وحش به خصوص حاشیه محورهای عبوری در مناطق تحت مدیریت را در بر داشته است.

 

صفی خانی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان حسب تکالیف سازمانی و دستور مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست و با توجه به اینکه نصب هرگونه تابلو اعم از تبلیغاتی یا غیر آن به هر کیفیت برابر ضوابطی که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین شده، میسر می باشد،  نقاط عبور و گذرگاهی حیات وحش را شناسایی و به منظور نصب تابلوهای هشداردهنده  و محدودیت سرعت در مسیرهای گذر حیات وحش با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تعداد 50 عدد تابلو هشدار عبور حیوانات وحشی در این نقاط و در اطراف مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع  نصب شد.

 

وی اظهار کرد: تلفات جاده ای وحوش علاوه بر آثار زیان بار تخریب زیستگاه های طبیعی و شکار و صید غیر مجاز، بر کاهش تنوع زیستی و نابودی محیط زیست طبیعی نقش مؤثری داشته است.

 

صفی خانی گفت: براساس آمار ارائه شده از ابتدای سال تاکنون تعداد  63مورد تلفات وحوش در محورهای مواصلاتی گزارش گردیده است که از میان گونه های تلف شده می توان به گونه های مهم و شبگرد از جمله کفتار اشاره کرد.

 

گفتنی است در حال حاضر استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شکار ممنوع می باشد که پیگیری های لازم به منظور ارتقاء سطح مناطق در دست اقدام می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان