اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. دى 1396 - 11:05   |   کد مطلب: 27905
فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به نبرد نابرابر شهدای غواص در عملیات کربلای 4 گفت: تنها ایمان و توکل شهدا بود که توانست آنها را تا خط دشمن برساند و خون شهدا مظلوم غواص در عملیات کربلای 5 ثمر داد و سبب موفقیت در این عملیات شد.
فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکرانصارالحسین(ع)

به گزارش صبح الوند، امروز سالروز عملیات کربلای 4 است عملیاتی که رزمندگان غواص مظلومانه به شهادت رسیدند به همین منظور مصاحبه ای با فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصارالحسین(ع) ،کریم مطهری صورت گرفت.

 

این  رزمنده حاضر در عملیات کربلای 4 به تشریح این عملیات پرداخت و گفت: این عملیات در سوم دی ماه سال 65 در ساعت 10 شب  به منظور کاستن از فشارهای بین المللی که  آن زمان از طرف آمریکا و عراق بر ایران بود همچنین تصرف منطقه وسیعی از دشمن در آن طرف اروند انجام  گرفت.

 

 

مطهری  به بیان نقش مهم لشکر انصارالحسین(ع) در عملیات کربلای 4 پرداخت و گفت: لشکرانصارالحسین(ع) یکی از لشکرهای آفندی و عملیاتی اولین مرحله از این عملیات بود که قرار بود در همان شب اول با نیروهای غواص خودش از اروند عبور و خط دشمن را بشکند و جاپایی برای عبور لشکر انصار و هم لشکر 27 حضرت  رسول تهران درست کند.

 

وی ادامه داد: نیروهای آبی ،خاکی و پیاده همگی در داخل  قایق ها مستقر و آماده بودند که بعد از شکستن خط توسط غواصها بیایند از جاپایی که آنها پیدا کردند و تصرف کردند عبور کنند و مراحل بعدی عملیات شکل بگیرد.

 

فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصارالحسین(ع)  به بیان اقدامات موثری که قبل از انجام عملیات در منطقه صورت گرفته بود پرداخت و گفت: ماه ها بود که غواصها  عبور از آب های روان را تمرین میکردند و  همچنین نیروهای اطلاعات عملیات کار شناسایی کل منطقه را دست خودشان داشتند و با توجه به اینکه باید از اروند عبور می کر دند غواصها هم از منطقه خرمشهر و اروند بارها عبور  کردند و مناطق عملیاتی را شناسایی کردند.

 

و ی تصریح کرد: این عملیات  تقریبا بی نقص و شناسایی بسیار خوبی صورت گرفته  بود و نیروهای غواصی لشکر به خوبی کارهای تمرینی خودشان را انجام داده بودند و این امادگی بود که  لشکر انصار در شب اول جاپای خوبی رادر خط دشمن ایجاد کند.

 

 

مطهری  به بیان جزییات  شب عملیات پرداخت و گفت: نیروهای غواصی ما از اروند  حرکت کردند و  توانستند تقریبا به  50 متری خط دشمن برسند  اما در همین مسافت درگیری شروع شد .

 

وی اظهار کرد: خوب قاعدتا  نیروهای  غواص جان پناهی جز آب نداشتند و داخل آب بودند  و از طرفی هم باید مبارزه میکردند و هم باید مراقب بودند تا جریان آب آنها را با خودشان نبرد و تلاطم امواج اذیتشان نکند.

 

این رزمنده حاضر در عملیات کربلای 4 ادامه داد:  درگیری از همان  داخل آب شروع شد از طرفی دشمن تا دندان مسلح پشت خاکریز و سنگرهای خودش بود از طرفی هم بچه های ما بدون هیچ تسلیحاتی در داخل آب بودند اما بالاخره با این نابرابری تسلیحات بچه ها توانستند با توسلی که داشتند خودشان را به دشمن رساندند و در همان ساعات اولیه دشمن را شکست و در خاکریز و کانون دشمن نفوذ بکنند.

 

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خیلی از بچه ها در داخل آب مورد اصابت تیر قرار گرفتند و بسیاری شهید و زخمی شدند ما توانستیم  خط اول و دوم دشمن را بگیریم.

 

مطهری  ادامه داد: با توجه به اینکه در یگان های دیگری که در طرفین ما قرار داشتند علی الخصوص لشکری که قرار بود "ام الرصاص" را بگیرد نتوانستند موفق عمل کنند، سبب شد قایق هایی که نیروها را سوار کرده بودند که از کارون وارد اروند شوند و بر روی  رو جاپاهایی که ما گرفته بودیم پیاده کنند تا مراحل  بعدی عملیات صورت بگیرد  نتوانند از منطقه عبور کنند و این نیروها در همان دهانه کارون و اروند متوقف  شدند.

 

وی ادامه داد: با همه این اوصاف با وجود اینکه تعداد غواصها خیلی محدود بود و خیلی ها  در همان لحظه اول شهید و مجروح شده بودند رزمندگان توانسته بودند تا صبح خط را نگه دارند اما مجدد دوباره دشمن خط را از آنها گرفت.

 

 

فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصارالحسین(ع) به بیان مظلومیت های رزمندگان غواص پرداخت و گفت: به هرحال مظلومیت بچه های غواص همین بس که از همان اوایل درگیری اولا که باید از اروند عبور کنند و  توان جسمی نیروها در همان عبور از آب گرفته میشود اما این ایمان و توکل بچه ها هست که  میتواند آنها را تا خط دشمن ببرد .

 

وی ادامه داد:  در این عملیات دشمن برروی خشکی بود و کاملا مسلط بر  رزمندگان غواص بود و در همان لحظات اولیه خیلی از رزمندگان شهید شدند.

 

مطهری به بیان خاطراتی از لحظات شهادت شهدای غواص پرداخت و افزود: خاطرم هست شهید امیر طلایی وقتی تیربه پیشانی اش مخورد و رزمندگان برای نجاتش میرود در همان لحظات آخر با خدا نجوا می کند و می گوید خداوندا  تو شاهدی من بیشتر از یک جان نداشتم تقدیم کنم و شهید داریوش ساکی هم در همان لحظات اولیه توسط دشمن به شهادت رسید.

 

وی ادامه داد: مظلومیت کربلای 4 مظلومیت خاصی است، ما عملیات هایی دیگری  داشتیم اما همه  برروی خشکی بوده و برابر بودند، اما توی این عملیات همه چیز نابرابر است و اینکه دیگر نیروی پشتیبانی هم نتوانستند  برسند و  رزمندگان  آنجا تنها ماندند و به شهادت رسیدند.

 

 

این رزمنده حاضر در عملیات کربلای 4 به بیان دستاوردهای مهم عملیات کربلای 4 پرداخت و گفت: با توجه به اینکه دشمن از امادگی و گستردگی عملیات کربای 4 در جریان بود بعداز پیروزی در این عملیات به خود مغرور شده بود و همین باعث شد که شروع به جشن و پایکوبی کنند و این امر سبب شد که امام  (ره) پس از مشورت فرمان دادند بلافاصله عملیات دیگری را انجام دهند و هچ جای  دنیا سراغ نداریم که  بعد از شکست در عملیات به این سنگینی در فاصله دو هفته عملیات سنگین دیگری را با ساماندهی نیروهای  لشکرهای بازمانده انجام دهد.

 

وی ادامه داد: دشمن فکر نمیکرد ما  ظرف دو هفته بتوانیم سازماندهی و در عملیات کربلای 5  با آن همه موفقیت ها شرکت کنیم.

 

مطهری در پایان به بیان نقش موثر عملیات کربلای 4 در پیروزی کربلای 5 پرداخت و گفت: این لحظه ای بود که خیلی از دوستان میگویند شاید خون مظلوم شهدای  غواصی در آنجا ثمر داد و  سبب می شود رزمندگان در عملیات کربلای 5 موفق  و بتوانند ضربه سنگینی را به دشمن وارد کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان