اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آذر 1396 - 13:40   |   کد مطلب: 27857
مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان:
۱۰۲ میلیون تردد در محورهای همدان به ثبت رسیده است
مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۱۰۲ میلیون تردد در محورهای استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: تردد در محورهای استان در هشت ماهه امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.
تردد در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد رودباری شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از تلاش‌های خانواده راهداری و حمل و نقل استان همدان اظهار داشت: نگهداری و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها راه‌ها بر عهده اداره کل راهداری است.

وی با اشاره به اینکه موقعیت استان همدان ویژه و با 6 استان همسایه و کریدور غرب کشوراست، افزود: همدان مناسب‌ترین راه ارتباطی شمال غرب کشور با جنوب کشور محسوب می‌شود.

رودباری با بیان اینکه 3.5 درصد از آزادراه و 3.9 درصد از بزرگ‌راه‌های کشور در استان همدان قرار دارد، گفت: راه و حمل و نقل در استان همدان دارایی اهمیت بسیار ویژه‌ای است که ایمنی و هوشمندسازی راه‌ها و حمل و نقل در اولویت قرار دارد.

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان با تأکید بر اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از حوزه آی‌تی و قدم‌های برداشته شده در این راستا، گفت: در استان همدان 66 تردد شمار نصب شده است که این دستگاه‌ها در هشت ماهه امسال 102 میلیون تردد در محورهای استان را ثبت کرده است.

رودباری با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال تردد در محورهای استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است، ابراز کرد: با افزایش ترددها و ترافیک به نسبت زیاد در همدان به دنبال تجهیز تمامی محورهای استان به دستگاه‌های تردد شمار هستیم.

وی با بیان اینکه سیستم‌های در محورهای استان نصب شده است که تناژهای غیرمجاز را مشخص را سرعت‌های غیرمجاز را ثبت می‌کند، گفت: از همه مهم‌تر سامانه حمل و نقل بار در استان از اهمیت بالایی برخوردار است که تلاش‌ها بر این است که تمامی بارهایی که در محورهای برون شهری تردد می‌کنند با نظارت این سامانه باشند.

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان در خصوص نصب سیستم کنترل حمل و نقل هوشمند در محورهای استان بیان کرد: خودروهایی که از محورها عبور می‌کنند اگر حامل بار باشند و بارنامه نداشتن باشند این سانسورها اطلاعات را خودرو را به ناجا منتقل و برای فرد جریمه صادر می‌شود.

رودباری ابراز کرد: سیستم کنترل حمل و نقل هوشمند در سال گذشته به صورت آزمایشی و امسال در سراسر کشور راه‌اندازی شده است که قصد داریم با پیگیری‌های انجام شده به زودی عملیات اجرایی نصب دو دستگاه کنترل حمل و نقل نیز در محورهای کرمانشاه به همدان و ملایر به همدان نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات انجام شده در محورهای استان با استفاده از آی‌تی نصب دوربین‌های ثبت سرعت تخلف در است، گفت: در سال‌های گذشته تعداد این دوربین‌ها 11 دوربین بود و امسال به34 دوربین رسیده است.

رودباری با بیان اینکه از 34 دوربین نصب شده در محورها 9 دوربین کد پلیس دریافت نکرده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی‌ها در این راستا بر این است که تعداد دوربین‌های نصب شده به 66 دستگاه برسد.

وی با اشاره به اینکه دوربین ثبت تخلف و سرعت نصب شده در محورهای استان در هشت ماهه امسال 118 هزار تخلف را ناجا منتقل کرده است، اظهار داشت: این دوربین‌ها 118 هزار کد تخلفاتی صادر کرده‌اند.

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته 15 دوربین هوشمند انتقال تصاویر از راه‌ها به مرکز مدیریت در محورهای استان نصب شده بود که مدیریت راه‌ها در فصل زمستان را بسیار آسان‌تر می‌کرد، عنوان کرد: امسال تعداد این دوربین‌ها به 20 دستگاه رسیده و نقاط حساس و حادثه خیز استان مجهز به دوربین‌های مانیتورینگ است.

رودباری با تأکید بر اینکه در هشت ماه گذشته 46 هزار کارت معاینه فنی صادر شده است، افزود: از این تعداد 40 هزار مورد معاینه فنی اخذ کرده و 6 هزار مورد به دلیل نواقص موفق به اخذ برگه معاینه فنی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال 30 هزار نفر ساعت آموزش انجام شده است، بیان کرد: آموزش رانندگان بدو خدمت، رانندگان کالا، رانندگان مسافری، حمل و نقل مواد خطرناک و غیره انجام شده و یک‌هزار و 200 نفر آموزش داده شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان