اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آذر 1396 - 10:56   |   کد مطلب: 27849
مسئول اکران مستند قائم مقام دردانشگاه علوم پزشکی همدان:
لزوم اکران مستند قائم مقام جهت رفع ابهامات/استقبال فراوان دانشجویان همدانی از مستند
مسئول اکران مستند قائم مقام در دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به استقبال فراوان دانشجویان از این مستند گفت: به دلیل انحرافاتی که آیت الله منتظری در این چند سال داشت و بعضی ها از آن عَلَم درست می کردند ساخت چنین مستندی بسیار لازم بود و در این مستند خیلی خوب مسائل توجیه شده بود.
لزوم اکران مستند قائم جهت رفع ابهامات

به گزارش صبح الوند، مستند قائم مقام مستندی است که به همت نسل جوان امروز که خود در دوران انقلاب نبوده اند تهیه شده است.

 

 این مستند برای نسلی که آن دوره بوده اند و همچنین نسل جدید باعث رفع ابهامات فراوانی می شود و شخصیت واقعی آیت الله منتظری را ترسیم می کند.

 

*عدم اطلاع مسئولان فرهنگی همدان از مستند قائم مقام

 

خبرنگار صبح الوند جهت مطلع از وضعیت پخش این مستند در استان همدان به سراغ حوزه هنری و همچنین مسئول امور سینمایی این شهر رفت اما متاسفانه هیچ کدام برنامه ای برای اکران این مستند نداشتند و اکثر کارشناسان هم تاکنون این مستند را ندیده بودند.

 

اما با این اوصاف جای شکرگزاری دارد که این مستند به همت بسیج دانشجویی در اکثر دانشگاه های همدان پخش شده است.

 

*پخش مستند قائم مقام توسط دانشجویان بسیجی

یکی از این دانشگاه ها دانشکده علوم پزشکی همدان است که با توجه به استقبال فراوان دانشجویان این مستند چندین بار در این دانشگاه اکران شده است.

 

به همین منظور با یکی از عوامل  اکران کننده مستند علیرضا پناهی که از اعضای شورای تحلیل بررسی این دانشگاه است مصاحبه ای صورت گرفت.

 

این فعال دانشجویی که خود دانشجوی ترم 2 پزشکی است از دلایل اکران این مستند گفت و افزود: با توجه به ابهامات موجود در خصوص آیت الله منتظری و علی الخصوص شناخت نسل جدید از شخصیت وی اکران این مستند در دانشگاه را بسیار لازم دانستم.

 

مسئول اکران مستند قائم مقام در دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: من به عنوان یک نسل جدید با دیدن این مستند نظرم  راجع به آیت الله منتظری عوض شد و به خیلی از وقایعی که اطلاع نداشتم  آگاه شدم .

 

وی تصریح کرد: به دلیل انحرافاتی که آیت الله منتظری در این چند سال داشت و بعضی ها از آن علم درست می کردند ساخت چنین مستندی بسیار لازم بود و در این مستند خیلی خوب  مسائل توجیه شده بود.

 

این فعال دانشجویی گفت: در این مستند کاملا می توان دید که آیت الله منتظری اول انقلاب با بعد از اعدام مهدی هاشمی بسیار فرق دارد.

 

وی عنوان کرد: آیت الله منتظری به عنوان نماد روحانی مخالف نظام شناخته شده  و لازم بود این هنجار شکسته بشود و همگان با حقایق اصلی آشنا شوند .

 

پناهی با اشاره به نقص هایی که برخی به این مستند وارد می کنند گفت: مسلما یک سری از پخش این مستند خوشنود نشدند  و حتی برخی  می خواستند دنبال این بروند که  قسمتهایی از آن را حذف کنند  اما همه این انتقادات بیهوده بود.

 

وی ادامه داد: مستند با اسناد و مدرک جلو میرود و با دید خاصی نبوده و فقط حقایق را می گوید.

 

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به استقبال فراوان دانشجویان از مستند گفت:  در روز اکران کل آمفی تئاتر و حتی بین صندلی ها پر شده بود و به دلیل استقبال زیاد دانشجویان در روز 12 دی ماه هم مجدد اکران خواهیم داشت.

 

وی در پایان گفت: من خود چندین بار این مستند رادیده ام و به همگان توصیه میکنم آن را ببینند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان