اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1396 - 8:37   |   کد مطلب: 27817
معاون پژوهشی حوزه علمیه الزهرا(س) همدان گفت: طلاب باید در خصوص علوم دینی پژوهش های بسیاری داشته باشند تا بنوانند به شبهات پاسخ دهند.
پژوهش دینی

حلیمه غیاثی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش گفت:با توجه به زمان و عرصه ای که در آن هستیم و هر لحظه شبهات و سوالهای متنوعی در حوزه دین و مواردی از این قبیل مطرح می شود ، لذا طلاب باید با ارائه پژوهش های با محتوا در این زمینه و برای گروه های سنی مختلف پاسخ های متقنی ارائه نمایند.

 

وی افزود: اگر نتوانیم برای این گونه مسائل پاسخی داشته باشیم باید افسوس بخوریم.

 

معاون پژوهشی حوزه الزهرا(س) همدان همچنین گفت: اهمیت پژوهش به قدری است که امام علی علیه السلام فرمودند"هیچ عملی مثل تحقیق نیست".

 

غیاثی با بیان این که دین مبین اسلام سفارش بسیاری در زمینه علم آموزی و به خصوص علمی که موثر باشد تاکید کرده است افزود: آموزه ها و مطالب بسیاری در سیره ائمه علیهما السلام و قرآن کریم آمده است در حالی دانسته های ما بسیار کم است و از آنها مطلع نیستیم و لذا نیاز به کنکاش و تحقیق در این زمینه ها و ارائه آنها به جامعه دارد.

 

وی با اشاره به این که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته گفت: برنامه ها به گونه ای شده است که طلبه ها را به امر پژوهش و تحقیق و ارائه مقاله تشویق می کند طوری که ارائه تحقیق پایانی در سطح دو برای طلاب ضروری می باشد.

 

غیاثی اظهار داشت: اخیرا نیز بسیاری از پایان نامه های طلاب به کتاب تبدیل شده است.

 

وی در ادامه به هفته پژوهش و برنامه ها و شعارهای این هفته اشاره کرد و گفت: این هفته با شعار "پژوهشگری و جنبش علمی" از روز شنبه 25 آذر ماه تا پنجشنبه 30 اذر ماه نامگذاری شده است.

 

معاون پژوهشی حوزه الزهرا (س) افزود: روز شنبه که با شعار"مراکز پژوهشی و ساماندهی پژوهشگران " همراه بود ، زنگ پژوهش با حضور حجت الاسلام و المسلمین زارعی از اساتید اخلاق حوزه به صدا در آمد.

 

غیاثی افزود: یک شنبه ، روز استاندارد سازی پژوهشی و دوشنبه ، روزتعامل و ارتباط با مراکز پژوهشی و حوزوی و دانشگاهی نامگذاری شده است و در این روز از تعداد هفت هسته پژوهشی حوزه که مقالات خود را ارائه کرده بودند قدردانی شد.

 

وی همچنین گفت: سه شنبه ، به عنوان روز نیازسنجی ، مساله شناسی و پاسخ گویی علمی به نیازهای جامعه و چهارشنبه به عنوان روز پژوهشگری و رسالت عالمان دینی نامگذاری شده است .

 

غیاثی با بیان این که پنجشنبه به عنوان "شکوفایی و خلاقیت پژوهشگر" نامگذاری شده است ، اظهار داشت: در این هفته ، متناسب با شعارها و نامگذاری های هر روز برنامه های متنوعی اجرا می شود که برگزاری نشست و کرسی آزاد اندیشی ، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی طلاب و قدردانی از حدود 31 نفر از پژوهشگران برتر در سطح حوزه و در سطح استان ، از جمله این برنامه ها است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان