اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. آذر 1396 - 13:40   |   کد مطلب: 27764
در بازدید یک روزه مسئولان از مناطق زلزله زده سر پل ذهاب چه گذشت:
اختصاص هزار میلیارد تومان برای زلزله زدگان/سنگ تمام گذاشتن استان همدان برای کمک به زلزله زدگان
جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به بازدید یک روزه مسئولان از مناطق زلزله همچنین دکتر حاجحی بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس مبلغ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی در جهت کمک به زلزله زدگان تدارک دیده است.

به گزارش صبح الوند، با توجه به اینکه نزدیک به یک ماه است که از وقوع زلزله سرپل ذهاب میگذرد همچنان مردم داغ دیده این شهر همچنان در بلاتکلیفی به سر میبرند و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به آنها هستند.

 

قابل توجه است با وجود اینکه مسئولین از همان لحظات اولیه زلزله سرپل ذهاب  شروع به کمک رسانی به مردم منطقه کردند اما با توجه به گستردگی تخریب ها همچنان ما شاهد نارضایتی مردم این دیار هستیم و همچنان در شبکه های مجازی و همچنین در اخبار اظهارات مردم در خصوص مسائلی  کمبود سرویس بهداشتی و یا عدم توزیع مناسب اقلام و قطعی برق را مشاهده می کنیم.

 

جهت مطلع شدن بیشتر وضعیت روستایان مصاحبه ای با جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان که از همان لحظات اولیه کمک رسانی خود به مردم زلزله زده را آغاز کرده اند صورت گرفت.

 

سردار مهدی فرجی در گفتگو با صبح الوند،  با اشاره به اینکه روز گذشته به همراه تعدادی از مسئولین و نمایندگان مجلس از جمله دکتر حاجی بابایی بازدیدهایی از منطقه داشتیم گفت: به علت آنکه قرار است قسمتی از اعتبارات بودجه سال 97 به زلزله زدگان اختصاص یابد مسئولین آمدند تا از نزدیک با مشکلات و نیازمندی ها آشنا شوند.

 

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: طبق اظهارات دکتر حاجی بابایی مجلس  هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای زلزله زدگان  اختصاص داده است.

 

و ی اظهار کرد:سپاه استان همدان به لحاظ اینکه در مرز از قبل استقرار بوده علاوه بر هماهنگ کردن باید خدمات دهی هم داشته باشد.

 

سردار فرجی با بیان اینکه هم اکنون تقریبا وضعیت منطقه مشخص شده است افزود: به لطف خدا هم اکنون وضعیت مشخص است اما آن انتظاراتی که مردم منطقه دارند هنوز محقق نشده است.

 

وی به بیان مشکلات موجود در منطقه پرداخت و گفت: مشکلات ما در منطقه با توجه به سردی هوا بحث نصب کانکس ها، سرویس های بهداشتی، حمام و ... است.

 

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: در بحث روستاها مشکلات به یک شکلی راحتتر انجام می شود اما ما هم اکنون در سطح شهر سر پل ذهاب و ثلاث برای نصب کانکس و جانمایی آنها با مشکل مواجه هستیم.

 

*سنگ تمام استان همدان در کمک به زلزله زدگان

وی با بیان اینکه مسئولین استان همدان در کمک رسانی به زلزله زدگان سنگ تمام گذاشتند گفت: سپاه استان همدان هم در کنار سایر ادارت به انجاموظیفه خود می پردازد و وظیفه تامین کانکس 31 روستا را به عهده گرفته است و همچنین ساخت  بالای 50 واحد مسکونی را برای مددجویان بهزیستی که بی سرپرست هستند را پیگیری می کند.

 

سردار فرجی  با اشاره به خدمات دولت در مناطق زلزله زده گفت: بی انصافی است بگوییم  مدیریت میدانی دولت ضعیف است زیرا هم اکنون دولت با تمام توانش آمده است و وظایف  را بین استانها تقسیم بندی کرده است.

 

وی اظهار کرد: به عنوان مثال در استان همدان بنیاد مسکن با تمام توان  و امکاناتش در منطقه آمده است.

 

*تصاویر کانکس های غیر مقاوم که در فضای مجازی است مربوط به سپاه نیست

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به وظایف قرارگاه خاتم الانبیا در منطقه گفت: طبق قراردادی که با سپاه بسته شده که البته بدون هیچ سودی است تهیه کانکس ها صورت میگیرد.

 

وی ادامه داد: کانکس هایی که در فضای مجازی نمایش داده میشود مربوط به سپاه نیست و کانکس های ما از بهترین نوع کانکس ها هست و این کانکس ها  16 متر طولش است و دو اتاق و یک انبار دارد.

 

*استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در بازسازی مناطق زلزله زده

سردار فرجی افزود: بسیج سازندگی هم با استفاده از گروه های جهادی خود که تجربه خوبی دارند در منطقه به انجام وظیفه می پردازد.

 

وی با بیان اینکه با وجود تمام خدمات رسانی ها در منطقه نمی توانیم بگوییم مردم مشکل ندارند گفت: مردم دوست دارند بروند خانه خودشان ، هر چقدر هم دولت و مجلس پای کار امدند  آن چیزی که مردم انتظار دارند هنوز محقق نشده و تا زمانی که یک خانواده خانه خودش را نسازد احساس امنیت و آرامش نخواهد داشت.

 

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: وقتی ما میبینیم اکثر نماینده ها همچون دکتر حاجی بابایی که اخوی هایش هم در این  منطقه به شهادت رسیدند  با این حجم کار می آیند اینجا و احساس مسئولیت می کند متوجه میشویم که مسئولین دلسوز و به یاد مردم هستند.

 

وی در پایان با اینکه به سپاه به مدت یک سال ابلاغ شده است که در منطقه باشند گفت: یگان و تیپ انصارالحسین (ع) در منطقه علاوه براینکه کارهای هماهنگی بین استانها را انجام میدهد طبق دستور فرمانده کل قوا و کل سپاه به مدت یک سال در منطقه خواهد ماند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان