اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1396 - 23:32   |   کد مطلب: 27758
امام جمعه همدان با بیان اینکه نماز فاصله بین کفر و ایمان است و ادای حق واقعی نماز کار هر کسی نیست، گفت: هنوز حدود نماز برای ما ناشناخته است.
محمدی و نماز

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، آیت‌الله طه‌غیاث‌الدین محمدی ظهر پنج شنبه در اجلاس استانی «نماز و فضای مجازی» در همدان با بیان اینکه نماز فاصله بین کفر و ایمان است و ادای حق واقعی نماز کار هر کسی نیست، گفت: بزرگان دین در زمینه نماز کتاب‌های بسیاری نوشته اند که آداب‌الصلاة و اسرارالصلاة امام خمینی (ره) از جمله آن است.

آیت‌الله محمدی با اشاره به اینکه بین آداب‌الصلاة و اسرارالصلاة تفاوت وجود دارد چراکه آداب‌الصلاة چهره بیرونی نماز را نشان می‌دهد اما اسرارالصلاة حقیقت نورانی نماز را بیان می‌کند، افزود: نماز دریای بی‌پایان است و آنهایی که به حقیقت دست یافتند به خاطر مدد گرفتن از نماز بوده است.

وی با تاکید براینکه آنهایی که از این موهبت محروم مانده اند یا نمازخوان نبودند و یا آن را ناقص ادا کرده اند، اظهارداشت: نماز نقش اول و آخر را در زندگی انسان ایفا می‌کند.

آیت‌الله محمدی با اشاره به اینکه برخی نماز را ضایع می‌کنند، افزود: کار این افراد همانند مادری است که ۹ ماه فرزند خود را با مشقت حمل می‌کند ولی در آخرین روزهای بارداری فرزند او از بین می‌رود و زحمات مادر بی‌نتیجه می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه دسته‌ای از افراد حقیقت نماز را شناخته و نماز را با رعایت آداب آن به جا می‌آورند، عنوان کرد: این افراد در هنگام نماز به جایی جز معبود توجه ندارند و فقط به نقطه معلوم متمرکز هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه بارها اجلاس نماز برگزار شده اما در خصوص حدود نماز صحبت نشده است، یادآور شد: طبق فرموده امام صادق(ع) نماز، ۴ هزار حدود دارد.

وی با بیان اینکه هزاران رکعت نماز خوانده ایم اما هنوز حدود نماز برای ما ناشناخته است، اظهار داشت: طی برپایی نماز انسان با خالق خود به گفت‌وگو می نشیند.

آیت‌الله محمدی با بیان اینکه رفتار انسان همانند گوشی تلفن همراه است که لحظه به لحظه به شارژ کردن نیاز دارد، افزود: کسی که نماز نمی‌خواند خود را از نورانیت و قرارگیری در فضای معنوی محروم ساخته است.

وی با بیان اینکه نماز هر مشکلی از انسان را برطرف می‌سازد، عنوان کرد: اگر بشریت به رشد فکری و معنوی برسد و یک رکعت نماز با معرفت به جا آورد دیگر فریفته ظواهر دنیوی نخواهد شد

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان