اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1396 - 13:04   |   کد مطلب: 27752
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه گفت: با اینکه تا رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه‌های اقتصادی فاصله‌ داریم گام‌های نسبت مطلوبی در این زمینه برداشته شده است.
شریعت مداری

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری ظهر امروز در آئین بزرگداشت شهید آیت الله مفتح اظهار داشت: اگر به اصول و ارزش‌های الهی و دینی، اسلامی و انقلابی بی توجه باشیم، هرقدر هم تلاش کنیم به موفقیت‌های اثربخش در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نمی‌رسیم.

وی افزود: شهدای انقلاب در عهدشان با خدای خود پایدار و ثابت‌قدم بودند و امیدواریم ما نیز چنین باشیم و طوفان حوادث ما را به این‌طرف و آن‌طرف نکشاند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نام شهید مفتح تا ابد در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد و این شهید بزرگواربا خون سرخ خود درخت انقلاب را آبیاری کرد.

شریعتمداری با ادای احترام به مقام شامخ 750 شهید والامقام تویسرکان تصریح کرد: همه ایثارگران مهم‌اند، اما نقش و اثر علمای دین، بی‌بدیل و سازنده است و در سنگر فکر و اندیشه و نجات بشر مجاهدت کرده و موجب انسجام جامعه اسلامی را فراهم کردند.

وی گفت: علمای اسلام، زمینه اتحاد عملی را ایجاد کرده و با نگاهی به تاریخ شیعه نمی‌توان این نقش را نادیده گرفت.

صنعت، معدن و تجارت افزود: بسیاری از علمای اسلام در خط مقدم جنگ فکری و علمی قرارگرفته و جان خود را تقدیم انقلاب کردند و اسلحه آن‌ها منش، رفتار و فکر آن‌ها بود.

شریعتمداری بیان کرد: آیت‌الله شهید مفتح نیز بین نهاد دین و دانش اتحاد به وجود آورده و دشمن، این قلم و فکر را می‌شناخت که او را به شهادت رساند.

وی تصریح کرد: نباید یاد این شهدا را فراموش کنیم وگرنه موجب شکست ماست و باید نام آن‌ها را زنده نگه‌داریم.

شریعتمداری تأکید کرد: افتادگی و تواضع، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مفتح بود که همراه با شفقت، رأفت و مهربانی موجب جذب حداکثری افراد به سمت اسلام و انقلاب شد.

وی گفت: شهید مفتح به‌عنوان یک عالم دینی به معنی واقعی کلمه، مظهر وحدت حوزه و دانشگاه بود و نوع برخورد این شهید با افراد مختلف جامعه و روشنفکران زمان خود موجب تقویت وحدت در  میان سطوح مختلف مردم و حوزه و دانشگاه شد.

شریعتمداری بیان کرد: مهم‌ترین عامل بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها در عرصه‌های مختلف، فاصله گرفتن از دین و راه حقیقت است و این‌یک ارزش فرعی نیست بلکه یک اصل محوری است.

وی تأکید کرد: باید به گفتمان و سیره زهد، تقوا، صداقت، خدامحوری، یکرنگی و خداباوری برگردیم و اجازه ندهیم که انحراف از این اهداف متعالی روزبه‌روز بیشتر شود.

شریعتمداری افزود: اگر به اصول و ارزش‌های الهی و دینی، اسلامی و انقلابی بی‌توجه باشیم، هرقدر هم تلاش کنیم به موفقیت‌های اثربخش در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نمی‌رسیم.

وی بیان کرد: رفتار و منش صحیح و حساب‌شده عالمان دینی و انقلابی مانند شهید مفتح، شهید بهشتی، شهید مطهری و نظیر این شخصیت‌ها به‌صورت سازماندهی‌شده موجب نهادینه شدن فرهنگ مترقی اسلامی و انقلابی در سطوح مختلف جامعه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه افزود: بااینکه تا رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه‌های اقتصادی فاصله‌داریم گام‌های نسبت مطلوبی برای فعال‌سازی شرکت‌های تولیدی و صنعتی مانند دو شرکت جدید تولید دارو برداشته شده است.

شریعتمداری عنوان کرد: مراحل ثبت گردوی تویسرکان در حال پیگیری است و امید می‌رود به ثبت رسمی برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان