اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. آذر 1396 - 9:05   |   کد مطلب: 27673
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان همدان با اشاره به شوک روانی ناشی از ممنوعیت واردات برنج در بازار همدان، گفت: این شرایط درآبان ماه سال جاری، موجب شد تا مردم شاهد ایجاد حباب و افزایش قیمت برنج در بازار باشند.
شوک روانی ناشی از ممنوعیت واردات برنج

به گزارش صبح الوند، علیرضاشجاعی درگفتگو با نافع، با اشاره به تاثیرتغییرات نرخ ارز، وهمچنین شوک روانی ناشی ازممنوعیت چند وقت پیش واردات بر تغییر قیمت برنج عرضه شده در بازار گفت:در حقیقت شوک روانی ناشی ازممنوعیت واردات برنج ،موجب ایجاد حباب در بازار همدان شد.

 

وی البته با اشاره به  آمارهای ارائه شده از سوی مسئولین کشوری در خصوص واردات برنج بیان کرد: مطابق آمارهای منتشر شده نیازمصرفی کشوردر رابطه با برنج 3/5 میلیون تن است  که از این رقم؛ 2/2 میلیون تن آن توسط تولیدات داخلی تامین می شود وباید کسری این مقداروارد شود که البته واردات سالانه بیش از نیاز کشور است.

 

شجاعی عنوان کرد: اگرچه کشورنیازمند واردات بیش از اندازه برنج نیست اما در شرایطی که موضوع ممنوعیت واردات مطرح شد، شوک روانی ناشی از آن بازار را تحت تاثیر قرار داد.

 

وی ضمن مقایسه تغییرات قیمت برنج در مهر ماه سال جاری با مهرماه سال گذشته،اظهار کرد:اگرچه تغییرات چندان وسیع نبوده است اما در دو نوع برنج طارم استخوانی و صدری شاهد افزایش12 درصدی نرخ ها بودیم اگرچه دربرخی برنج های وارداتی نیز این تغییرات احساس شد.

 

شجاعی در ادامه با بیان اینکه البته در آبان ماه سال جاری با افزایش قیمت برنجهای داخلی و خارجی در بازار مواجه شدیم،عنوان کرد: بخش مهمی از تغییرات قیمتی یادشده، ناشی شوک روانی حاصل از ممنوعیت واردات بود که البته علی رغم تغییرات مذکور، در حال حاضرمشکل خاصی در بازار دیده نمی شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از تغییرات قیمتی، ناشی از بازی های عرضه کنندگان است، خاطرنشان کرد:این نوع بازی ها در ایجاد حباب و شوک موثر می باشند.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه" آیا بر اثر شوک مذکور و حباب ناشی ازممنوعیت واردات، مواردی از احتکاردر بازار همدان گزارش شده است،گفت:خوشبختانه تا کنون موردی گزارش نشده وبازرسین سازمان صنعت،معدن و تجارت در گشت مشترک با بازرسین اتاق اصناف در حال کنترل بازار هستند.

 

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان همدان یادآور شد: چنانچه؛ هم استانی ها در نقاط مختلف بازار شاهد ایجاد تنش توسط سودجویان بودند و یا مواردی از احتکار را مشاهد نمودند از طریق شماره تلفن 124، مورد مذکور را به ستاد خبری سازمان های نظارتی اطلاع دهند.

 

وی البته در پاسخ به سوال خبرنگار ما از، بیان تعداد اکیپ های بازرسی سازمان صنعت و معدن سربازد و گفت: در صورت دریافت گزارش های مردمی بلافاصله از طریق تیم بازرسی اقدام خواهیم نمود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان