اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1396 - 14:39   |   کد مطلب: 27655
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با اشاره به سهم 24 درصدی شهرستان همدان از بودجه های ابلاغی به استان افزود: برخی شاخص ها در ابلاغ بودجه در سطح کشوری نیاز به اصلاح دارد، به عنوان مثال سهم شهرستان همدان از بودجه مناطق محروم بسیار ناچیز است.
سهم 24 درصدی شهرستان همدان از بودجه های ابلاغی / شاخص های تخصیصی بودجه باید در سطح ملی اصلاح شود

به گزارش صبح الوند، با توجه به اینکه نوزدهم اذر ماه امسال بودجه کل کشور توسط دولت به مجلس ابلاغ میشود ، جهت مطلع شدن از میزان درصدد تخصیص یافته از این بودجه به شهرستان همدان و مشکلاتی که در سالهای قبل در خصوص بودجه داشته اند  مصاحبه ای با معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان ، رضا زمانی صورت گرفت.

 

رضا زمانی در گفتگو با صبح الوند ،به تشریح نحوه ابلاغ بودجه کشوری به شهرستان همدان پرداخت و گفت : ابتدا بودجه توسط دولت به مجلس می شود و سپس پس از بررسی های لازم در مجلس بودجه را به استان ها ابلاغ می کنند، سپس در کمیته برنامه ریزی استان طبق شاخص هایی که از قبل در سازمان مدیریت برنامه ریزی تنظیم شده بین شهرستانها تقسیم می کنند.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان  اظهار کرد: دراین تقسیم بودجه مباحثی همچون جمعیت شهرستان ها و یا به عنوان مثال در بودجه آموزش و پرورش تعداد دانش آموزان ،تعداد مدارس غیر مقاوم و... در نظر گرفته می شود.

 

وی ادامه داد: در نهایت اینها تبدیل به یک درصد میشود و به هر شهرستان درصدی تعلق می گیرد.

 

زمانی عنوان کرد:  سهم شهرستان همدان  از بودجه ابلاغی با توجه به سابقه ای که از سنوات گذشته داشتیم  23 الی 24 درصد می باشد.

 

وی ادامه داد: بعد از تخصیص بودجه اینها در قالب کمیته برنامه ریزی شهرستان  در فصل و برنامه خودش  توزیع میشود.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان  به اولویت های کمیته برنامه ریزی شهرستان برای تخصیص  بودجه پرداخت و گفت: ابتدا اولویت کمیته برنامه ریزی شهرستان پروژه های نیمه ساخته و تکمیل نشده  است.

 

وی ادامه داد:  ما  پیگیر بحث پروژه ستاد اقتصاد مقاومتی و اشتغال در سطح استان و شهرستان همدان  هستیم.

 

زمانی با بیان اینکه ما از پروژه های جدید هم غافل نیستیم گفت: اگر نیاز باشد ما یک پروژه جدید در شهرستان تعریف میکنیم همانند پروژه استخر شنای قهاوند که سال گذشته آن را تعریف کردیم و اعتباراتی در این زمینه تخصیص داده  شد.

 

وی تاکید کرد: ما سعی میکنیم به نحو احسن از اعتباراتی که به شهرستان ابلاغ میشود  بهره وری لازم را داشته باشیم.

 

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان  با بیان اینکه برخی شاخص ها  در ابلاغ بودجه در سطح کشوری نیاز به اصلاح دارد افزود: به عنوان مثال سهم استان همدان از شاخص مناطق محروم بسیار ناچیز است..

 

وی ادامه داد: در سزح کشور شاخص ها طوری تعریف شده که به  یک استانی امکان دارد چندین برابر استان همدان اعتبار تعلق گیرد و  این موضوع  در بحث کلا ن و ملی مشکل دارد که نمایندگان مجلس پیگیر آن هستند تا بتوانیم از اعتبارات بیشتری بهره مند شویم.

.

زمانی در ادامه با اشاره به بودجه های ابلاغی به مناطق حاشیه شهر گفت: بحث حاشیه شهر در قالب بودجه های ابلاغی به دستگاه ها است، یعنی هر دستگاهی  درصدی از بودجه خود را به حاشیه شهرها انتقال میدهند ولیکن ما بودجه بحث مناطق محروم را نمیتوانیم به حاشیه شهر ببریم و فقط باید در مناطق محروم هزینه شود .

 

وی تصریح کرد: یک رقم بسیار ناچیزی از بودجه مناطق محروم کل کشور به استان همدان رسیده است که باید به صورت ملی اصلاح و در حال صلاح است.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان در پایان تاکید کرد: شاخثص هایی که در تخصیص بودجه ها در نظر گرفته شده  درست   تعریف نشده و باید نحوه توزیع آنها در سطح ملی اصلاح شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان