اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. آذر 1396 - 15:25   |   کد مطلب: 27649
استاندار همدان با بیان اینکه در مقطعی به دلیل بی تدبیری ها جشنواره فیلم کودک و نوجوان را از همدان گرفتند افزود: از وزیر ارشاد میخواهیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان برگردانند و هرچقدر دیگر استان ها برای جشنواره هزینه کردند ما بیش از آن ها را تقبل میکنیم.

به گزارش صبح الوند،  محمدناصر نیکبخت استاندار همدان صبح امروز در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ضمن ابراز خرسندی از مورد استقبال قرار گرفتن جشنواره تئاتر توسط مردم همدان گفت: در جلسه ای که با دبیر جشنواره خانم کاظمی و اقای صالح پور داشتیم میفرمودند مردم همدان استقبال شایسته ای داشتند و این موجب تعجب مهمانان خارجی و داخلی شد.

 

استاندار همدان ضمن اشاره براینکه پیامبر رحمت و مهربانی به همگان آموخته تا توجهی بسیار زیاد به کودکان و نوجوانان داشته باشند افزود: زندگی پیامبرگرامی اسلام در رابطه با تعامل با کودک و نوجوان به ما آموخت کودک و نوجوان پاک ترین دوران زندگی بشری را دارند و به همین دلیل بود که فرمودند ما بپذیریم کودک پادشاهی کند و چیزی را که میخواهد در اختیارش باشد، نوجوان هم در دوران گذر است نیاز به بیشترین و بهترین تربیت ها و هنر ها را دارد .

 

نیکبخت با بیان اینکه کودک و نوجوانان امروزه حتما جامعه نسل اینده را برعهرده میگیرند تصریح کرد: این نوجوانان هستند که باید جامعه را بهتر از ما ساماندهی کنند، باید با کودکان مهربان بود و بدانیم آن ها پاک هستند و آنهارا با زیباترین رفتار ها اشنا کنیم.

 

وی در ادامه ضمن اشاره بر اینکه کودک نیازمند به نشاط و سرگرمی است یادآور شد: ما و جشنواره تئاتر  باید این نشاط مورد نیاز را فراهم کنیم و روابط بزرگترها باید این فرصت را به زندگی کودک بدهد؛ اگر ما میخایم در اینده انسان های مقاوم، فداکار، ایثارگر ،وطن دوست و بشر دوست باشیم باید با رفتارخود اینهارا به کودکان بیاموزیم؛ اگر رفتار پیامبر (ص) را تفسیر و بیان کنیم کودک از گذرگاهی به نوجوانی میرسد که از تمام رفتارهایی که در دین ما آمده الگو برداری کند.

 

استاندار همدان بابیان اینکه هرچقدر وزارت ارشاد برای برگزاری جشنواره در سال آینده کمک مالی کند استان هم معادل آن را کمک میکند گفت: استان با همه کسری و کمبود ها  اما با عنایت دولت و مجلس به مسئله هنر و فرهنگ توجه دارد اما از وزارت ارشاد میخواهیم این همکاری و همراهی را در اولویت قرار دهند  و اعتبار و بودجه بگذارند.

 

نیکبخت با تاکید براینکه همدان 500 سال پایتخت امپراتوری ایران بزرگ بوده و دارای آثار باستاتی بی نظیری از همه ادوار تاریخ است افزود: میدانید ما 1800 اثار تاریخی ادوار مختلف را در استان داریم اما یکی از استان های کشور که اسم نمیبریم فقط آثار دوران صفویه را دارد و زمانی که گردشگری به تهران میرود آن ها ر ا به شیراز و آن شهر که اسم نمیبریم میبرند؛ میخاهم بگویم همدان برای گردشکری همه امکانات رفاهی را دارد.

 

استاندار همدان در ادامه خطاب به همه میهمانان داخلی و خارجی  گفت: خواهشمندم برای همدان سفیر  تبلیغاتی باشید و به همگان بگویید در همدان چه دیدید و چه درکی داشتید؛ همدان راه هوایی دارد و راه زمینی مناسبی را دارد پس از همه لحاظ آمادگی میزبانی از جشنواره ها را داریم.

 

وی ضمن اشاره بر اینکه در مقطعی به دلیل بی تدبیری ها  جشنواره فیلم کودک و نوجوان را از همدان گرفتند یادآور شد: ما برای فیلم کودک و نوجوان در همدان هزینه زیادی کردیم و مردم هم  استقبال خوبی کردند، اما خواسته ما از وزیر ارشاد این است که جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان برگردانند و ما همه هزینه های جشنواره را بیش از دیگر استان ها قبول میکنیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه همدان ایران کوچکی است ک تمام افتخارات ایران بزرگ در آن وجود دارد گفت: امیدوارم هیچ حادثه طبیعی و غیر طبیعی کودکان مارا در طول زندگی شان تحدید نکند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان