اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1396 - 22:42   |   کد مطلب: 27569
یک منبع فلسطینی از قدردانی خواهر حریری از مواضع سید حسن نصر الله در حمایت از برادرش در جریان استعفای اجباری‌اش خبر داد.
سعد حریری و سیدحسن نصرالله

به گزارش صبح الوند به نقل از النشرة،  یک مسئول برجسته در یکی از گروه‌های وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین که با بهیه حریری، خواهر سعد حریری نخست وزیر لبنان در خصوص برادرش دیدار کرده بود، عنوان داشت: بهیه حریری در این نشست گفت که از لحظه نخست اعلام استعفای حریری، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با این مساله مخالفت کرد و از سوی دیگر تاکید کرد که حریری به حزب الله لبنان ابلاغ کرده که به وظایف خود در دولت ادامه می‌دهد و نمی‌خواهد استعفا کند و برای اجرای اقدامات مهمی در زمینه‌های برق، نفت، گاز و دیگر زمینه‌ها گام‌های مهمی برمی‌دارد.

حریری تاکید کرد که مواضع سید حسن نصرالله به ویژه در زمان بازگشت حریری از عربستان برخاسته از مبانی وفاداری انسانی و اخلاقی و مسؤولیت‌های ملی بزرگی است که سید حسن نصرالله تمام آنها را داراست. مواضع نصرالله و میشل عون رئیس جمهوری لبنان و همچنین نبیه بری رئیس پارلمان این کشور در حمایت از حریری بوده و این مواضع باعث تسریع روند بازگشت وی به لبنان و ناکام گذاشتن نقشه‌ها برای برکناری‌اش شد.

بر اساس این گزارش رسانه‌ای بهیه حریری توقع داشت که نصرالله و دیگر گروه‌ها با مساله استعفای برادرش بر اساس قانون اساسی برخورد کنند یعنی بسیار سریع این استعفا را بپذیرند و رایزنی‌های پارلمانی را برای مطرح کردن شخص دیگری به غیر از او انجام دهند اما تدبیر نصرالله و دیگر رهبران لبنان توطئه عربستان در این خصوص را ناکام گذاشته و این استعفای اجباری تنها بر روی کاغذ باقی ماند.

این حمایت نصرالله از حریری باعث همگرایی میان حزب الله و جریان المستقبل شد به طوریکه جلساتی میان نمایندگان دو طرف برای هماهنگی مواضع با هدف بازگرداندن حریری برگزار شد. بعد از بازگشتش نیز نشست‌های پی در پی میان نمایندگان دو طرف در خصوص سناریوی بازگشت حریری و انصراف از استعفایش و بیانیه سیاسی که قرار است کابینه لبنان بعد از نشستش به ریاست میشل عون طی هفته آتی صادر شود برگزار شد.

گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر این است که حریری در این روزها نمی‌تواند از فشار عربستان خود را رها کند و مجبور است همچنان تماس‌های خود را با رهبران جدید عربستان داشته باشد. حزب الله همچنان از بازگشت حریری به پست نخست وزیری و از سرگیری فعالیت‌هایش حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان