اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1396 - 15:20   |   کد مطلب: 27567
داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: مردم همدان باید قدردان این جشنواره باشند چرا که افتخار بزرگی بر ای همدان محسوب می شود .

رضا فیاضی، داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند،  ضمن اشاره به این که چندین سال  است در جشنواره همدان حضور دارد گفت:  امسال افتتاحیه درخشانی را شاهد بودیم  و دبیر جشنواره نسبت به افتتاحیه دید خوبی داشته چرا که همه بچه ها آمده بودند و فضا شاد و زیبا بود.

 

وی  شروع جشنواره  را خوشحال کننده  دانست و افزود: امیدواریم تا پایان  جشنواره همین روند خوشحال کننده  ادامه د اشته باشد و کیفیت نمایش های امسال بالاتر از سال های قبل باشد چراکه اجراهای ضعیفی که در سال های گذشته داشتیم اذیت کننده بوده اما اگر حمایت ازم از نمایش ها صورت بگیرد شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

 

فیاضی  با تاکید بر اینکه  مردم همدان باید قدردان این جشنواره باشند یادآور شد:  این جشنواره  افتخار بزرگی بر ای همدان محسوب می شود و مردم  باید استقبال و حمایت خود را افزایش دهند  تا جشنواره در همدان ماندگار شود و هیچ قدرتی نتواند تکانش بدهد .

 

داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ادامه داد: تبلیغات باید در خیابان ها باشد تا مردم ببینند و برای حضور در  برنامه ها انگیزه داشته باشند ،  مردم و بچه  ها میتوانند این جشنواره را گرم نگه دارند و اگر سالن ها خالی از حضور پررنگ مردم باشد اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

 

وی پایه نمایش کودک را  نمایشنامه دانست و افزود:  نمایشامه ها باید قوی باشند تا کارگردان و دیگر عوامل بتوانند به خوبی از آن ها  استفاده کنند،  اگر کار را تخصصی ببینیم و برای شروع هرکاری نگاه تخصصی داشته باشیم میتوانیم ضعف ها را پوشش دهیم .

 

فیاضی با بیان اینکه جشنواره هدف اصلی از برگزاری جشنواره  این است که بازیگران تئاتر هم دیگر را ببینند و یکدیگر را ارزیابی کنند تصریح کرد: متاسفانه تا جایی که شناخت دارم گروه ها فرصت نمیکنند کار دیگر گروه ها را ببینند چرا که درگیری های زیادی دارند و حتی از کارگاه ها نیز استقبال نمیکنند ،در  کارگاه های تخصصی که صورت میگیرد تعداد انگشت شماری حضور دارند و این دردناک است این  همه هزینه میشود و برنامه گذاشته میشود تا استفاده کنند اما بهترین فرصت ها برای گروه ها از بین میرود.

 

وی با اشاره بر اینکه در جشنواره ها ادم های حرفه ای انگشت شماری داریم گفت: کارها زمانی خوب میشود  که متخصصان کار و آدم های حرفه ای  حضور داشته باشند اما تعداد افراد حرفه ای زمانی فعالیت پررنگ دارند که شرایط اقتصادی محیا باشد ولی تاکنون جشنواره تخصصی نداشتیم.

زینب سعیدی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان