اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1396 - 15:05   |   کد مطلب: 27566
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور مسئولین زیربط و کودکان شاد همدانی افتتاح و توسط معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان تقدیم به همه ی کودکان و نوجوانان ایرانی علل الخصوص کودکان زلزله زده غرب کشور شد.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افتتاح شد

به گزارش صبح الوند، صبح امروز بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در  همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین افتتاح شد.

 

طی این مراسم دبیر جشنواره، مریم کاظمی با بیان اینکه چند روز است در همدان است و شاهد میزبانی خوب همدانی ها بوده گفت: افتخار میکنم در همدان هستم و افتخار میکنم  این جشنواره  در همدان برگزار میشود.

 

کاظمی در ادامه ضمن اشاره براینکه جشنواره همچون جشن تولد است و همه در تولد خوشحالند و جشن میگیرند افزود: ما از وجود تئاتر کودک و نوجوان و اجرا و ساخت تئاتر خوشحالیم، هم اکنون تولد 24 سالگی تئاتر کودک و نوجوان را جشن میگیریم و آرزو میکنیم تا همیشه وجود داشته باشد.

 

*تئاتر بیانگر واقعیت های زندگی است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، سید سعید شاهرخی، ابتدای سخنان خود را با یاد کردن کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده غرب کشور و همه کودکان و نوجوانان ایران آغاز کرده  بیست و چهارمین جشنواره را به آنها تقدیم کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین می باشد گفت: همدان به شایستگی نامش دارای جایگاه بالای فرهنگ و تاریخ و تمدن در کشور است و دانشمندان و مشاهیر و مفاخر و شاعران بزرگی هچون ابن سینا، عین القضات و باباطاهر و  بسیاری از بزرگان و مفاخر دیگر در دل خود پرورانده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، تئاتر را بیانگر واقعیت های زندگی دانست و افزود: هدف اصلی تئاتر آموزش، ارائه پیام، بیان مسائل و گره گشایی از مباحث روز جامعه است و آنچه صحنه تئاتر را مهیج و گرم نگه می دارد جذابیت، تنوع و گستردگی آن در پس ایجاد فضای سرگرمی، شادی و نشاط  است تا بتواند کودک و نوجوان را بر سر شوق آورد، به فکر فرو برد  و باعث اندیشه و طرح نو در شیوه زندگی شود.

 

شاهرخی با تاکید بر اینکه زبان و ابزار هنر به ویژه تئاتر بهترین راه و روش تکمیل آموخته های این نسل را تشکیل می دهد گفت: تئاتر باید مدنظر سیاست گذاران و برنامه ریزان مراکز آموزشی و فرهنگی قرار گیرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، ضمن اشاره به شعار امسال جشنواره تصریح کرد: شعار« کودکی همسفر قصه ها»  به ما این هشدار  را می دهد که باید برای آموزش کودکان و نوجوانان خود از داشته های گذشته و تاریخ مان که سرشار از ایده می باشد به خوبی پاسداری کنیم و آن را به عنوان یک هویت اصلی و پیشگام به نسل آتی جامعه منتقل  کرده تا بتوانیم با توجه به گذشته درخشان خود حال و آینده را بسازیم و با تمرین مفهوم درست زیستن مسیر ترقی و پیشرفت را هموار سازیم.

 

 در ادامه این افتتاحیه رضا فیاضی بازیگر خوب و محبوب کشورمان که به عنوان داوردر جشنواره حضور دارد مردم همدان را دعوت به دیدن نمایش های جشنواره کرد و گفت: همگی باید این از این فرصت استفاده کنید چراکه این جشنواره بین المللی است و بسیار اتفاق مهمی در سطح جهان است.

 

طی این مراسم کودکان و نوجوانان به خواندن شعرو سرود و نقالی پرداختند تا افتتاحیه ای شاد  برای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان رقم بخورد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان