اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آذر 1396 - 14:34   |   کد مطلب: 27534
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خبر داد:
تخریب ۶هزار واحد مسکونی افراد تحت پوشش کمیته امداد کرمانشاه
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به تخریب ۶هزار واحد مسکونی افراد تحت پوشش کمیته امداد کرمانشاه گفت: کمیته امداد استان همدان بازسازی ۲۰۰واحد از تعداد واحد مسکونی تخریب شده را بر عهده گرفته است.
تخریب ۶هزار واحد مسکونی افراد تحت پوشش کمیته

به گزارش صبح الوند، پیمان ترکمانه صبح امروز در جلسه هماهنگی پویش مردمی (همسایه، خانه تو، خانه ماست که با حضور اصحاب رسانه، صداو سیما، مجمع استانی سمن ها و کمیته امداد امام خمینی استان همدان برگزار شد اظهار کرد: طی وقوع زلزله غرب کشور استان کرمانشاه بیش از ۱۹۰۰روستا از مجموع ۷شهرستان از جمله سر پل ذهاب، ثلاث و باباجانی و ازگله آسیب دیده است.

 

ترکمانه با اشاره به تخریب  ۳۰تا ۱۰۰درصدی  ۳۳هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: حضور و ایفای نقش مردم در این جریان فوق العاده چشم گیر بوده است.

 

وی با بیان اینکه در این راستا نیز فضای مجازی مدیریت دولت جامعه را بر عهده گرفته بود افزود:اگر مردم و دوت در این جریان ورود پیدا نمی کردند سرنوشت مردمان آن مناطق نا معلوم بود.

 

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان با تاکید بر اینکه حضور فیزیکی مردم در کمک رسانی ایجاد مشکل کرده است بیان کرد: حضور مردم نیز باعث ایجاد بی عدالتی در توزیع کمک  رسانی به مردم‌مناطق زلزله زده شد.

 

وی همچنین تاخیر در رسیدگی و کمک به مردم آن مناطق را از دیگر مشکلات حضور فیزیکی افراد در محل حادثه عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز بخشی از کمک ها از بین رفت.

 

ترکمانه ضمن تشکر از زحمات مردم و مسئولین در فاز اسکان اضطراری اظهار کرد: هم اکنون نیازمند کمک برای ایجاد سر پناه به مردم زلزله زده و اسکان موقت این افراد هستیم.

 

وی با اعلام اینکه بنیاد مسکن آمار برداری را انجام و در راستای حل مشکل تسهیلات و کمک های بلا عوض به افراد مناطق زلزله زده است تصریح کرد: تا کنون هیچ دستگاهی به دلیل حجم بالای خسارت این مناطق متولی بازسازی مناطق آسیب دیده نشده است.

 

ترکمانه همچین اظهار کرد: ۶هزار واحد مسکونی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد کرمانشاه از ۳۰تا۱۰۰درصد تخریب شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه باید مرحله اسکان موقت مردمان زلزله زده را هر چه زودتر پشت سر بگذاریم تاکید کرد: در صورت به طول انجامیدن این امر قطعا دچار بحران اجتماعی خواهیم شد.

 

وی با اشاره به ضرورت سرعت در اسکان  گفت: هدفمند کردن توزیع کمک های مردمی نیز  بسیار مهم و ضروری است.

 

مدیر کل کمیته امداد اما خمینی استان همدان با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد عمومی غیر دلتی است تصریح کرد: بیش از ۸۰هزار نفر از کمیته امداد و ۲۰هزار نفر از بهزیستی استان کمک دریافت می کنند که تمام این کمک ها کمک های مردمی هستند.

 

ترکمانه با تاکید براینکه تمام ارگان، نهاد ها و مردم باید این حریمی که به آن خدشه وارد شده است را حفظ کنند افزود: رسانه ها نقش موثری در این پویش مردمی دارند.

 

وی با اعلام اینکه امروز تمام استان ها برای برداشتن این بار سنگین زلزله غرب کشور بسیج شده اند تاکید کرد: چادر و کانکس جلوی سرما را نمی گیرد باید هر جه زودتر فکری برای سر پناه دائم این افراد اندیشیده شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان همدان در پایان به شماره حساب۵۰۰۵و شماره کارت ۶۶۷۲-۹۹۶۹-۹۹۱۸-۶۰۳۷اشاره کرد و گفت: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه به این شماره حساب واریز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان