اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1396 - 22:32   |   کد مطلب: 27504
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از اختصاص پنج قطعه زمین در مناطق مختلف شهر برای احداث سایت اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران خبر داد.
اسکان بحرانی در همدان

به گزارش صبح الوند، ابراهیم مولوی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، تصریح کرد: شهرداری همدان در پنج نقطه از شهر همدان زمین‌های متعلق به شهرداری را تجهیز و مخروط‌ریزی خواهد کرد تا بتوانیم مردم را در مواقع بحرانی به این نقاط هدایت کنیم. 

وی با بیان اینکه در این مناطق جانمایی آب و فاضلاب، هدایت برق و احداث سرویس‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت، افزود: این نقاط همگی در محدوده شهر هستند و هر نقطه ظرفیت برپا کردن 5 هزار چادر را خواهد داشت. 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در مجموع با احداث سایت‌های اسکان اضطراری، در مواقع بحرانی 250 هزار نفر از شهروندان همدانی را اسکان خواهیم داد. 

وی یادآور شد: شهرداری هزینه‌های زیادی برای راه‌اندازی این مناطق تقبل نخواهد کرد چرا که زمین متعلق به خود شهرداری است و فقط هزینه تسطیح و مخروط‌ریزی، احداث سرویس بهداشتی و هدایت شبکه‌های آب و فاضلاب را انجام می‌دهد. 

مولوی در ادامه با اشاره به احداث اتاق بحران در همدان گفت: ساخت اتاق بحران به منظور مدیریت، فرماندهی و رسیدگی به امور در مواقع بحران سالیان گذشته در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در حوالی میدان باباطاهر ساختمان آتش‌نشانی قبلی تخریب و ساختمان اتاق بحران با هزینه‌کرد 4 میلیارد تومان در این نقطه ساخته شد. 

وی با بیان اینکه این اتاق بحران تمامی تجهیزات و امکانات روز و استانداردهای لازم در هنگام وقوع زلزله را دارد، افزود: این ساختمان استقامت لازم به هنگام بروز یک زلزله بیش از 10 ریشتری را دارد و تمامی امکانات برای بحران در این منطقه تجهیز می‌شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان درباره حکم شهردار نیز گفت: امروز در تهران مصاحبه ایشان برگزار می‌شود و امیدواریم تا یک هفته دیگر حکم عباس صوفی به عنوان شهردار جدید همدان زده شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان