اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1396 - 14:52   |   کد مطلب: 27496
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با انتقاد از ورود بیشتر از تقاضای برنج های خارجی گفت: اگر برنج متناسب با تقاضا وارد شود ما دیگر شاهد اعتراض کشاورزان نیستیم و دیگر آنان هم ضرر نمی کنند.
ورود بیشتر از تقاضای برنج های خارجی

محمد اقا طاهر در گفتگو با صبح الوند، با بیان اینکه طبق قانون مجلس 5 ماه در سال  که وقت دروی برنج ایرانی است و محصول دست کشاورز است، ورود برنج خارجی ممنوع می باشد افزود: حال این 5 ماه سپری  شده و الان مجدد مجوز ورود برنج خارجی را دولت میدهد و این کاری هست که هرسال انجام میشود.

 

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: این قانون زیر نظر مجلس تصویب شده و از روزی که برنج بخواهد به دست بیاید تا 5 ماه ممنوعیت برنج خارجی وجود دارد و این ممنوعیت الان دیگر تمام شده است.

 

 وی افزود: ما در محصولات کشاورزی دیگر شاهد این ممنوعیت نیستیم و در  ورود دیگر محصولات کشاورزی ممنوعیتی وجود ندارد.

 

آقا طاهر افزود: مجلس برای کشاورزی که زحمت کشیده و می خواهد ثمره اش را ببرد یک زمانی داده تا با بهترین قیمت برنج هایش را بفروشد و این اتفاق دارد می افتد.

 

وی عنوان کرد: اگر ما به آن حد خودکفایی برسیم و ورود برنج خارجی را داشته باشیم خوب این خیلی اشکال دارد ولی  فعلا  ما به حد خودکفایی برنج برای ملت نرسیدیم، به همین علت این کمبودهایمان را باید از برنج خارجی تهیه کنیم.

 

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با انتقاد از ورود بیشتر از تقاضای برنج های خارجی گفت: گمرک باید روی وارداتشان دخالت و اجازه  ورود آن مقدار از برنجی که مملکت کمبود دارد و براساس آمار جهاد کشاورزی را بدهد.

 

وی عنوان کرد: ذکراین نکته ضرورری است که در این 5 ماه که ممنوعیت ورود برنج خارجی بوده یک روز نشده  که برنج خارجی نباشد چون قبل از اینکه  بخواهند ورود را ممنوع کنند، دوماه قبل از آن بیش از اندازه برنج وارد مملکت میشود و توی این پنج ماه به مرور به مردم میفروشند و ما یک روز  بدون برنج خارجی را طی نکردیم.

 

آقاطاهر اظهار کرد: اگر برنج خارجی وارد نشود قیمت برنج ایرانی بسیار بالا میرود

 

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تاکید کرد: بیشتر مدنظر ما این است که گمرک مدیریت کند بیشتر از تقاضا برنج های خارجی وارد نشود و به اندازه نیاز  کشور برای یک سال وارد شود.

 

وی در پایان گفت: اگر برنج متناسب با تقاضا وارد شود ما دیگر شاهد اعتراض کشاورزان نیستیم و دیگر آنان هم ضرر نمی کنند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان