اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آبان 1396 - 21:30   |   کد مطلب: 27441
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: اوراق تسویه و اسناد خزانه اسلامی برای دستگاه های اجرایی در اجرای پروژه های خود و پرداخت بدهی ها و مطالبات خود یک فرصت خوب و ضمانت اجرایی است.
دستگاه های اجرایی جذب اوراق تسویه و اسناد خزانه را جدی بگیرند

به گزارش صبح الوند، محمود رضا عراقی در پنجمین جلسه بررسی و آشنایی دستگاه های اجرایی با اوراق تسویه و اسناد خزانه اسلامی تأکید کرد که با مطالعه دقیق از این اوراق و نحوه استفاده از  آن در فرصت مقرر نسبت به جذب آن اقدام کنند.

 

عراقی گفت: دستگاه های اجرایی باید در نظر داشته باشند که دیگر چاره ای نداریم جز اینکه از این روش ها برای پرداخت بدهی ها و مطالبات دولتی استفاده کنیم، لذا دستگاه های اجرایی حساسیت لازم را در جذب این اوراق داشته باشند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: آخرین وضعیت مالی دستگاه خود را جمع بندی کرده و بدهی ها و مطالبات خود را برای تعیین تکلیف به اداره کل امور اقتصادی و دارایی و خزانه استان ارسال کنند تا در اولین فرصت بتوان نسبت به استفاده از این اوراق بهره برد و دستگاه های بزرگ بتوانند با پیمانکاران برای تسویه مطالبات اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه جذب این اوراق و اسناد برای استان و شخص آقای استاندار بسیار مهم است افزود: دنیا به سمت استفاده از تکنولوژی رفته است و ما برای رقابت و حضور در دنیا باید به سمت تکنولوژی پیش برویم. در این راستا سیستم های نوین مالی برای جذب اعتبارات در راستای پرداخت بدهی ها و مطالبات ایجاد شده است که یکی از آنها جذب اوراق تسویه و اسناد خزانه اسلامی است.

 

وی افزود: اگر دستگاه ها نتوانند در فرصت تعیین شده اوراق تسویه و اسناد خزانه اسلامی را جذب کنند، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان موظف است گزارش دستگاه ها را به استاندار بدهد.

 

در ادامه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان استفاده دستگاه های اجرایی استان همدان از اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه خزانه را بهترین فرصت برای پرداخت بدهی های دستگاه های دولتی عنوان کرد.

 

 سید ناصر محمودی بر استفاده دستگاه های اجرایی استان از این فرصت برای تهاتر بدهی ها، بر افزایش درآمد استان نیز با استفاده از این روش ها برای پرداخت بدهی ها تاکید کرد.

 

محمودی افزود: یکی از سیاست های اصولی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت یازدهم و دوازدهم استفاده از ابزارهای نوین مالی بوده و هست. در این راستا بخشی از اعتبارات پیش بینی شده در بودجه سال 1396 و همچنین بر اساس مفاد قانون برنامه ششم توسعه استفاده از ابزارهای نوین مالی شامل اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه خزانه جایگزین تخیص اعتبارات نقدی شده است و بر این اساس فرصتی در اختیار دستگاه های اجرایی قرار داده شده که از دو ابزار اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه برای پرداخت بدهی های خود به اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سقفی برای استان ها جهت استفاده از این اعتبار تخصیص نیافته است و بیشتر اشخاص متقاضی استفاده از این اوراق، درخواست تهاتر بدهی های مالیاتی خود با مطالبات دستگاه های اجرایی دولتی را دارند بنابراین برای استان ها فرصتی ایجاد شده است تا با جذب حداکثری این اعتبارات، وصول درآمدهای مالیاتی خود و آمار تسویه بدهی های دستگاه های دولتی سطح استان را بالاتر ببرند.

 

به گفته مدیرکل اقتصاد استان همدان بر اساس قانون بودجه سال 96 کل کشور به دولت اجازه داده شده تا سقف 50 هزار میلیارد ریال از اوراق تسویه خزانه برای تهاتر بدهی ها و مطالبات اشخاص خصوصی و تعاونی استفاده کنند.

 

محمودی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این مورد سقفی برای استانها درنظر گرفته نشده است هر استانی که بتواند ارتباط خوبی برقرار کند و درخواست تهاتر خود را اعلام کند و از اسناد خزانه و اوراق تسویه استفاده نماید می تواند بیشترین بهره را ببرد تا بر این اساس آمار تسویه استان بالا رود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان