اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آبان 1396 - 11:46   |   کد مطلب: 27437
مدیر جهاد و سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان:
آمادگی کامل بسیج دانشجویی همدان برای ساخت اسکان دائم مردم زلزله زده
مدیر جهاد و سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی همدان گفت: 80 نفر از نیروهای جهادگر بسیجی جهت برپایی سازه های موقت به مناطق زلزله زده اعزام شدند و اگر نیاز باشد برای ساخت اسکان دائم جهت کمک به مردم زلزله زده آمادگی کامل را داریم.

به گزارش صبح الوند، بسیج دانشجویی همدان به منظور تقویت فرهنگ و روحیه جهادی در بین دانشجویان هر ساله با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم به نوعی زندگی در این مناطق را معنا بخشیده و با فراهم آوردن امکانات رفاهی مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

 

همزمان با رخ دادن زلزله در مناطقه سر پل ذهاب دانشجویان بسیجی همدان از همان لحظات اولیه اماده خدمت به زلزله زدگان شدند جهت اشنایی بیشتر با فعالیتهای جهادی بسیج دانشجویی همدان مصاحبه ای با مدیر جهاد و سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی همدان، حسین عابدی صورت گرفت.

 

حسین عابدی، مدیر جهاد و سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی همدان در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند با اشاره بر اینکه پس از ساعات ابتدایی که متوجه خسارات وارده بر مناطق زلزله زده شدند شروع به فراخوان دانشجویان جهادی کردند گفت:پس از فراخوان حدود 250 نفر از جهادگران جهت اعزام و کمک به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کردند اما اعلام شد که فعلا نیازی به اعزام نیرو نیست.

 

 

وی از اعلام آمادگی بسیج دانشجویی برای ساخت اسکان دائم جهت کمک به مردم زلزله زده خبرداد و افزود: در حال حاضر 80 نفر از نیروهای جهادگر بسیجی جهت برپایی سازه های موقت به مناطق زلزله زده اعزام شدند و اگر نیاز باشد افراد بیشتری را به منطقه خواهیم فر ستاد.

 

مدیر جهاد و سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی همدان در خصوص کمک های مردمی که توسط بسیج دانشجویی به منطقه فرستاده شد گفت: در مجموع 18 کامیون لوازم مورد نیاز مردم زلزله زده از استان همدان به منطقه فرستادیم که 11 کامیون از همدان  و 7 کامیون از شهرستان ها بود.

 

عابدی هدف اصلی بسیج دانشجویی را  خدمت صادقانه به مردم دانست و بیان کرد:  ما میخواهیم مردم طعم واقعی خدمت صادقانه بسیج را بچشند  و برای دستیابی به این هدف تمام تلاش خود را میکنیم.

 

 

وی ضمن اشاره بر اینکه بسیج دانشجویی در دو مدت زمان  تابستان و طی سال تحصیلی فعالیت دارد افزود: در تابستان فعالیت بیشتری داریم و علت آن است که دانشجویان اوقات فراغت بیشتری دارند و به صورت دوره ای درمناطق محروم حاضر میشوند اما طی سال تحصیلی نیز در حوزه های خیریه و زمینه های  فرهنگی در حاشیه شهر فعال هستند.

 

مدیر جهاد و سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی همدان در پایان با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی در چهار حوزه عمرانی، فرهنگی،  آموزشی ،  بهداشت و درمان فعالیت دارد تصریح کرد: خوشبختانه امسال توانستیم در حوزه عمرانی فعالیت موثری داشته باشیم و تعدادی منزل بسازیم که بخشی از آن ها در هفته دفاع مقدس و بخشی دیگر در هفته بسیج افتتاح شد.

 

به گزارش صبح الوند، میتوان گفت بسیج دانشجویی همدان  با تربیت جوانان انقلابی و سوق دهی انها به سمت حرکتهای جهادی و انقلابی آنان را برای آینده جمهوری اسلامی ایران آماده می کند،  به طوری که هم اکنون خیلی از  افرادی که دارای روحیه کاری و جهادی  در حوزه خدمات رسانی به مردم هستند؛ در سوابق خود سابقه عضویت در بسیج دانشجویی رادارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان