اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آبان 1396 - 23:53   |   کد مطلب: 27399
دولت، ارتش، سپاه،بسیج، هلال‌احمر وخصوصاً مردم هر آنچه داشتند و توانستند برای زلزله زدگان به میدان اوردند.

به گزارش صبح الوند به نقل از مشرق، عبدالله گنجی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

اگر واقعا پرده سیاست بازی را کنار بزنیم
دولت، ارتش، سپاه،بسیج، هلال‌احمر  وخصوصاً مردم هر آنچه  داشتند و توانستند برای زلزله زدگان  به میدان اوردند.

مردم خصوصا مستضعفین  سنگ تمام گذاشتند . حتی فقیر ترین روستاها هم هرچه داشتند در سبد اخلاص گذاشتند.البته پوشش ۱۹۶۰روستا و هفت شهر در همه ابعاد و نیازمندیها  کار سختی است و البته ضعف مدیریت هم هست اما مغرضانه نیست.
 

اما چرا این فاجعه ملی سیاسی می شود؟
سال۱۳۸۷سندی از حزب مشارکت به عنوان"سند تاملات راهبردی ۵ساله حزب مشارکت‌" تولید شده بود که بعداز فتنه۱۳۸۸دست دادستانی افتاد در این سند جمله ای بود که هر خواننده ای را شگفت‌زده  می کرد.

رسم سیاستمداران دنیا این است که هنگامه بروز بحران‌های ملی اختلافات را موقتاً کنار  می گذارند وبه حل بحران می پردازند اما حزب مشارکت در آن سند آورده بود:وقتی حاکمیت در بحران گرفتار می شود باید به میدان بیاییم و مطالبات  خود را طرح نماییم.

سخت معتقدم تنها دلیل سیاسی کردن زلزله دموکراسی است.آن که در قدرت است می خواهد در متن بحران کلاهی برای تقویت پایگاه رای آینده برای خود بدوزد.انکه بیرون قدرت است می خواهند رقیب را در حل بحران بی عرضه نشان دهد تا پایگاه اجتماعی او در آینده بهم بریزد. ته همه بالابردن و پایین کشیدن  به آن صندوق رای می رسد.

این نشان می دهد که ما ظاهراً و باطناً به مردم سالاری دینی اعتقاد پیدا نکرده ایم که اگر این بود اخلاق نیز بدان آمیخته  بود.باور ما به دموکراسی غربی است که ما را بیچاره کرده و اخلاق را هم قی کرده ایم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان