اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آبان 1396 - 15:36   |   کد مطلب: 27389
استاندار همدان بیان کرد: رسانه های بیگانه گفتند سپاه انصارالحسین(ع) همدان، در کرمانشاه اقدامی نکرده ،من شاهد بودم که در مناطق زلزله زده سپاه حضور پررنگی داشت و در امداد رسانی و کمک از دیگر ارگان‌ها پیشتاز بودند و من از این اقدام به موقع تقدیر و تشکرمیکنم.

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نیکبخت ، استاندار همدان در جلسه دیدار با نخبگان بسیجی استان همدان با بیان اینکه زلزله استان کرمانشاه بسیار تاسف بار بود گفت: طی اتفاقات اخیر در زلزله شاهد دلاوری،نوعدوستی و کمک رسانی همه ی مردم بودیم که بیانگر ویژگی های یک مسلمان شایسته است.

 

نیکبخت با اشاره به سخن رسانه های بیگانه مبنی بر اینکه  گفتند سپاه انصارالحسین(ع) همدان، در کرمانشاه اقدامی نکرده افزود : من شاهد بودم که در مناطق زلزله زده سپاه حضور پررنگی داشت و در امداد  رسانی از دیگر ارگان‌ها پیشتاز بودند و من از این اقدام به موقع تقدیر و تشکرمیکنم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه انقلاب ما پدیده‌های ارزشمندی را ایجاد کرد گفت: شکل‌گیری بسیج میلیونی به فرمان امام راحل بود و امروزه تمام دنیا از این بسیج الگو برداری میکنند، هرچند پیروزی ما در دفاع مقدس از آثار حضور بسیجیان در جبهه‌ بود اما امروزه  بسیج فقط در عرصه جنگ فعالیت ندارد و همین باعث عصبانیت استکبار جهانی شده است.

 

*باید مشاور بسیجی در مجموعه کاری استانداری داشته باشم
استاندار همدان در ادامه به ‌نظرات نخبگان بسیجی در جلسه اشاره و عنوان کرد: حضور در جمع شما موجب خوشحالی من شد و همه نکات و نظرات شما کارامد و قابل استفاده است و از فرمایشات شما عزیزان به این نتیجه رسیدم که یک مشاور بسیجی در مجموعه کاری استانداری داشته باشم.

 

نیکبخت با بیان اینکه کشاورزان تا حدودی نسبت به نقش فرهنگ‌سازی در کاهش مصرف آب در کشاورزی استان بی‌اعتماد شده‌اند اظهار کرد: این موضوع باید به وسیله فرهنگ‌سازی اصلاح شود؛ امروزه 85 درصد اراضی استان زیرپوشش آبیاری مدرن قرار دارد و زمان آن فرا رسیده تا برای کاهش مصرف آب، الگوی کشت را اصلاح کنیم چراکه افزایش سطح زیرکشت امکان پذیر نیست.

 

وی ضمن تاکید بر ایجاد اشتغال در استان گفت: یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات داریم وباید از این میزان اعتبار برای ایجاد اشتغال به شیوه مناسب در استان استفاده کنیم.

 

استاندار همدان در خصوص مشکلات مرتبط به رسانه های استان یادآور شد: بهتر است رسانه‌های استان تعاونی مرتبط به خود را تشکیل داده و برای مجموعه هیأت مدیره در نظر بگیرند و برای حمایت از اشتغال در رسانه برنامه ریزی کنند و طرح بدهند تا بتوانیم از لحاظ مالی و بودجه از آن ها ها حمایت کنیم.

 

نیکبخت با اشاره براینکه باید از  قرارگاه پیشرفت و آبادانی حمایت کرد افزود: اگر میخواهیم تلفات در حوادثی همچون زلزله کرمانشاه، به حداقل ممکن برسد باید بر ساخت و سازها نظارت دقیق‌تر و هدفمندتر داشته باشیم و استحکام سازی ساختمان های مورد نیاز را شروع کنیم.

 

وی از جلوبردن 135 درصد شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبرداد و گفت: خوشبختانه در این زمینه جزو چند استان‌ پیشتاز در کشور هستیم؛ در خصوص  شرکت‌های دانش‌بنیان در استان هم باید گفت عملکرد خوبی داشتند ولی از عملکرد پارک علم و فناوری به قدر کافی رضایت ندارم ولی زمینه برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان وجود دارد.

 

استاندار همدان به سه شرکت داروسازی گیاهان دارویی در استان همدان اشاره و اظهارکرد: در این زمینه حمایت‌ها و مساعدت‌های خوبی صورت گرفته که یکی از سه شرکت در شهرستان تویسرکان در حال بهره‌برداری است و جای پیشرفت بیشتر وجود دارد.

 

نیکبخت توجه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های ملی را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر از ظرفیت نیروی انسانی کشور به جای سرمایه‌هایی چون نفت و گاز  بهره‌مند شویم شاهد ارتقای علمی کشور در این خصوص خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان