اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آبان 1396 - 10:04   |   کد مطلب: 27386
خواننده موسیقی پاپ همدان گفت: شرایط برگزاری کنسرت نه تنها در همدان بلکه در شهر‌های دیگه هم جزو مراحل دشوار کار است در حالیکه با حمایت و درایت مسوولان خیلی بهتر از این‌ها می‌شود ، آنها را در مسیر پیشرفت قرار داد.
موسیقی روز به روز در حال بهتر شدن است

به گزارش صبح الوند، امید همایی متولد مردادماه 69  و یکی از خوانندگان خوش ذوق همدانی است که به گفته خودش « به دلیل متولد شدن در خانواده ای هنری از 10 سالگی به موسیقی علاقمند شد و کم کم به کلاس سلفژ،تمبک ، پیانو و ویولا نزد اساتید مختلف آموخت و بعد وارد گروه آوازی چکاوک شد.» وی که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی نیز می باشد، فعالیت رسمی خود را از سال 1384 شروع کرده و در دوره مقدس خدمت سربازی آهنگی بنام " ارتش" ساخت و اجرا کرد که مورد تقدیر قرار گرفت و در همین دوران نزد استاد دکتر « محمد مهدی شمس نیکنام» کلاس‌های صداسازی و آواز پاپ را آموخت.

 

در اواخر سال۱۳۹۵ قطعه ای پاپ بنام " عشق بی منطق" به اهنگسازی مجید سراج و نوازندگی ویولن میثم مروستی با ترانه مهیار صابری و همچنین  در  مرداد  ماه سال ۱۳۹۶ قطعه زیبایی بنام " بگو تنهام نمیذاری" با آهنگسازی مهرداد نصرتی و نوازندگی هومن نامداری منتشر کرد که مورد استقبال خیلی از مردم واقع شد و همچنان در حال تولید چند قطعه با حسین قربانپور تنظیم کننده و آهنگساز مطرح کشور می باشد که بزدی روانه بازار خواهد شد.

 

به منظور بررسی شرایط موسیقی پاپ در همدان و همچنین آشنایی بیشتر با این هنرمند جوان  خبرنگار ما با وی گفت و گوی انجام داده است که در ادامه ارائه می‌گردد. 

 

چگونه وارد حوزه هنر و موسیقی شدید؟

از دوران کودکی به موسیقی بخصوص خوانندگی علاقه فراوانی داشتم و هر چه بصورت آکادمیک پیش رفتم، فهمیدم موسیقی دریای بیکرانی است که حالا حالاها باید تجربه کسب کنم و آموزش ببینم و همچنین نگرشم نسبت به زندگی تغییر کرد و همیشه دوست داشتم مرگ پایان زندگیم نباشد و بعد از مرگم هم نسل‌های بعد صدایم را بشنوند.البته تمام هدفم این بوده که احترام به گوش شنونده اولویت اصلیم باشدو هر چند سعی داشتم با بهترین آهنگسازها و تنظیم کننده های مطرح کشور این اتفاق بیافتد زیرا معتقدم که ارزش جامعه و مردم ما شنیدن موسیقی مناسب است.

 

 تاکنون در چه دوره های نزد کدام اساتید آموزشی دیده‌اید؟

دوره‌های سلفژ(تئوری ، عملی موسیقی)  را در گروه کُر استاد سیاوش شیرانیان و دوره‌های صدا سازی و آواز پاپ را نزد استاد دکتر محمدمهدی شمس نیکنام گذارندم و البته ساز ویولن آلتو نزد مهدی خسروی وتمبک را هم  نزد استاد کریمی مشق کردم .

 

چه جوایز و رتبه هایی کسب کرده اید؟

در دوره  سربازی، آهنگی ساختم با صدای خودم و بنام " ارتش" که مورد تقدیر فرمانده قرار گرفت و درسال ۹۵ هم در مسابقه تلویزیونی شبکه همدان که در دوره اول برگزار شد، بین ۲۶ نفر با رای مردم نفر اول شدم.

 

*ارزیابی شما از وضعیت موسیقی کشور چگونه است؟

متاسفانه موسیقی کشور از بخش آرمان‌گرایی به سمت موسیقی مارکتی تغییر کرده است و کمتر موسیقی را می‌شود شنید که ارزشی باشند،موسیقی هایی تولید می‌شود که  اگر چه شاید در دوران خودش شنونده جذب کند  اما بعد از مدتی فراموش می‌شود. از طرفی دیگر بیشتر موزیسین ها هم  بفکر منافع مالی و موقعیت اجتماعی خودشان هستند در حالیکه در گذشته کارهایی تولید می‌شد که خواننده، نوازنده، ترانه سرا و آهنگساز از روی عشق و علاقه اثر فوق العاده ای خلق می‌کردند اما متاسفانه امروزه چنین نیست.

 

* نظر شما درباره شرایط اجرای کنسرت در همدان چیست؟

شرایط برگزاری کنسرت نه تنها در همدان بلکه در شهر‌های دیگه  هم جزو مراحل دشوار کار است در حالیکه با حمایت و درایت مسوولان خیلی بهتر از این‌ها می‌شود، آنها را در مسیر پیشرفت قرار داد.  

 

* موسیقی پاپ امروز همدان را چگونه می‌بینید؟

اگر خواننده های پاپ همدان در مسیر آموزش صحیح و آکادمیک قرار بگیرند و انتخاب سبک جدید که ابزار مدرن با حال و هوای ایرانی داشته باشد را بکار گیرند، قطعاَ موفق خواهند شد. اما اخیراَ کارهایی از خواننده‌های همدان شنیدم که صداسازی و سبک کارآنها شبیه به دیگر خواننده‌های مطرح کشور است که به عقیده بنده این رضایت بخش نیست و باید از این کار فاصله بگیرند.

 

*دلایل کوچ هنرمندان از همدان کدام است؟

اساتید خوب ما وقتی که  فکر می‌کنند در همدان جای پیشرفتی دیگر نیست، برای موفقیت بیشتر به تهران رفته و بعضاَ هم با بزرگان موسیقی فعالیت می‌کنند اما قطعاَ این کار در توان همه نباشد که برای آموزش بهتر به تهران بروند از طرفی این مهاجرت‌ها باعث شده تا هر کسی که ساز دست می‌گیرد، خود را استاد پنداشته و آموزش‌های اشتباه، فرسایشی و خسته کننده خود را به هنرجویان جوان  منتقل کند.

 

 

* از نظر شما عمده مشکلات حوزه موسیقی امروز همدان کدامند؟

بارها دیده شده که مربیان بدون مجوز در آموزشگاه ها تدریس میکنند در حالیکه این دوستان به اصطلاح اساتید ما فقط به فکر کسب درآمد بوده و هنرجویان  را  ماه‌ها و سال‌ها با تمرینات فرسایشی در کلاس‌های خود  نگه می‌دارند از طرفی دیگر موزیسین های بومی  همدان چندان به روز نبوده و چندان از دانش و تکنولوژی‌های جدید بهره نمی‌برند.

 

* آینده موسیقی همدان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

خوشبختانه فضای موسیقی روز به روز در حال بهتر شدن است و البته از آینده کسی خب رندارد و نمی توان دقیق پیش بینی کرد. با اینحال  باتوجه به اینکه الگو جامعه هنرمندانش هستند، یک هنرمند باید همه نکات حرفه ای و اخلاقی را در زندگی خویش رعایت کرده  و با برداشتن قدم های درست ، آینده خوبی را  خود و جامعه رقم بزند.

 

*چه برنامه هایی برای فعالیت هنری آینده خود دارید؟

در حال تولید چند قطعه جدید با آهنگسازان و نوازندگان مطرح کشور هستم که بزودی در سایت‌های معتبر موسیقی منتشر خواهد شد و البته سعی دارم بزودی و با یاری خداوند، اولین کنسرت را در همدان برگزار کنم.

انتهای پیام/ 91

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان