اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آبان 1396 - 21:33   |   کد مطلب: 27369
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان از اعلام فراخوان اعزام گروه‌های جهادی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد و گفت: 300 نفر از دانشجویان جهادگر استان همدان آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند.

به گزارش صبح الوند، طیب فریادرس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، تصریح کرد: از ساعات اولیه بروز زلزله فراخوان اعزام گروه‌ ‎ های جهادی به غرب کشور زده شد و بسیاری از دانشجویان دختر و پسر سراسر استان اعلام آمادگی کردند و از این تعداد 300 نفر شرایط لازم را داشتند که در صورت اعلام نیاز کرمانشاه فورا اعزام خواهند شد.

وی از استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در مساجد استان خبر داد و افزود: بسیج دانشجویی در میادین اصلی شهر نیز 10 چادر نصب و به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کرده است. 

فریادرس با بیان اینکه آواربرداری یک کار تخصصی است، یادآور شد: دانشجویان دانشگاه‌های استان در حوزه بهداشت و درمان و همچنین بخش عمرانی آمادگی لازم را برای اعزام به مناطق زلزله‌زده دارند. 

وی ادامه داد: با انتقال مجروحان به بیمارستان‌های استان همدان، دانشجویان بخش بهداشت کمک‌های لازم را به این افراد ارائه دادند. 

فریادرس تصریح کرد: با وجود اعلام آمادگی بخش زیادی از خواهران دانشجو، امکان اعزام این گروه وجود ندارد اما شمار زیادی از برادران برای اعزام در قالب گروه‌های جهادی اعلام آمادگی کرده‌اند. 

وی از ارسال 3 کامیون شامل موادغذایی، آب، جیره‌خشک، پتو و لباس گرم توسط بسیج دانشجویی، طی امروز به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی در حوزه عمران نیز آمادگی لازم را برای آغاز ساخت‌وساز پس از اتمام آواربرداری دارند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان