اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آبان 1396 - 10:08   |   کد مطلب: 27361
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان خبر داد:
پذیرش ۶۲ نفر از مصدمین زلزله کرمانشاه در بیمارستان های همدان/اعزام کادر درمانی و تیم بهداشت به محل حادثه
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان از پذیرش ۶۲نفر از مصدومین حادثه زلزله کرمانشاه در بیمارستان های بعثت، آتیه و فاطمیه تا صبح امروز خبر داد و گفت: در این راستا نیز دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس و یک تیم بهداشتی به این استان اعزام شده است.

به گزارش صبح الوند، عباس اولیا سمیع در گفت و گو با صبح الوند با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشكي همدان در راستاي خدمت رساني به مصدومين زلزله استان كرمانشاه از ساعت بروز زلزله تا ساعت 8 صبح روز ۲۳آبان ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: طی بررسي وضعيت وجود مصدومين احتمالي در شهرستان هاي تابعه استان همدان فراخوان مديران مورد نياز دانشگاه به EOC و اعلام آماده باش به كليه پايگاه هاي اورژانس استان از جمله اقدامات این دانشگاه بود است.

 

  اولیاسمیع از  اعزام 7 نفر نيرو، 6 نفر تكنسين اورژانس يك نفر راننده پايه يك به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این راستا دو دستگاه آمبولانس و يك دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به این استان اعزام شده است.

 

وی با تاکید براینکه كليه مراكز درماني استان در حالت آماده باش هستند اظهار کرد: تماس هاي مكرر با EOC وزارت متبوع و همچنین تماس هاي مكرر با EOC دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه و حضور تيم فرماندهي بيمارستان بعثت در محل كار(مركز تروماي استان از جمله اقدامات صورت گرفته در مدت یاد شده بوده است.

 

 مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان با اشاره به تشكيل جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران دانشگاه علوم پزشكي همدان از اعزام بالگرد به استان  كرمانشاه خبر داد و بیان کرد: 6 نفر نيروي درماني، يك پزشک ارتوپد و 6 نفر پرستار نیز به محل حادثه اعزام شده اند.

 

اولیاسمیع همچنین از اعزام تيم بهداشتي به این استان خبر داد و یادآور شد: این تیم بهداشتی شامل 8 نفر كارشناس بهداشت محيط، 4 نفر ماما، 4 نفر كارشناس مراقبت از بيماري ها و 3 نفر پزشك عمومي بوده است.

 

  وی همچنین از تشكيل جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران معاونت درمان دانشگاه خبر داد و گفت: در این راستا 5000 قوطي شيرخشك، 500 بشكه پركلرين و واكسن هاي مختلف به استان کرمانشاه اعزام شده است.

 

وی همچنین به آماده بودن 5 دستگاه آمبولانس جهت اعزام به استان كرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: مجموع بيماران و مصدومين پذيرش شده زلزله استان کرمانشاه در مراكز درماني همدان تا کنون۶۲نفر بوده است که از این تعداد 58 نفر در بیمارستان بعثت، 3 نفردر بیمارستان آتيه و 1 نفر در مرکز درمانی فاطميه پذیرش شده اند.

 

اولیاسمیع همچنین به چك ذخيره خون استان اشاره کرد و عنوان کرد: در حال آماده کردن بيمارستان صحرايي دانشگاه، تعيين بيمارستان آيت الله بهاري جهت انجام ترياژ اوليه و افزايش ظرفيت مراكز درماني با اختصاص ساير فضاها به فضاي بستري هستیم.

 

وی به دريافت ۴۵۰ تخت از تعداد تخت هاي خالي مراكز درماني دانشگاهي خبر داد و گفت: در این راستا نیز دانشجويان پرستاري، هوشبري، اتاق عمل و فوريت ها جهت استفاده در مراكز درماني سازماندهی شده و تيم هاي بهداشت و روان به مركز بعثت نیز اعزام شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان