اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. آبان 1396 - 15:29   |   کد مطلب: 27307
رییس کمیته هسته ای مجلس نهم با بیان اینکه کشورهایی که بخواهند در مسیر پیشرفت حرکت کنند باید از کاروان علمی جهان عقب نمانند گفت: پرچم دار این خیزش علمی و جنبش نرم افزاری در کشور ما مقام معظم رهبری است.

 ابراهیم کارخانه ای در گفتگو با صبح الوند، با توجه به نامگذاری 19 آبان به نام  روز جهانی "علم در خدمت صلح و توسعه " گفت: در دنیای پیچیده علمی و صنعتی امروز هر کشوری که بخواهد عزت و استقلال خودش را در معادلات سیاسی منطقه ای و جهانی حفظ  کند، چاره ای جز این ندارد که به مرزهای دانش و فناوری های نوین دسترسی پیدا کند و امروز معیار پیشرفت و عقب ماندگی کشورها  قدرت علمی است.

 

رییس کمیته هسته ای مجلس نهم تاکید کرد: هر کشوری از علم بالاتری برخوردار باشد،  در معادلات سیاسی و اقتصادی جهانی از قدرت چانه زنی یالایی برخوردار است و هر کشوری از نظر علمی ضعیف باشد یک کشور عقب مانده و تحت سلطه کشورهای قدرتمند می باشد.

 

وی با بیان اینکه کشورهایی که بخواهند در مسیر پیشرفت حرکت کنند باید از کاروان علمی جهان عقب نمانند گفت: بر همین اساس است که کشور ما به شدت به دنبال این است که خودش را به فناوری های نوین نزدیک کند.

 

کارخانه ای افزود:  پرچم دار این خیزش علمی و جنبش نرم افزاری در کشور ما مقام معظم رهبری است.

 

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر علم به شدت در حال پیشرفت است گفت: اگر در دهه های قبل سرعت پیشرفت علم به گونه ای بود که داده های علمی جهان هر بیست سال دو برابر میشد اما امروز سرعت علم به قدری پیشرفت پیدا کرده که حداکثر هر 5 سال یکبار داده های علمی جهان دو برابر میشود.

 

رییس کمیته هسته ای مجلس نهم  ادامه داد: این نهضت خصوصا از اواخر دهه 70  شروع شد و در دهه 80  پا گرفت و به دنبال آن جمهوری اسلامی ایران که قبلا در رتبه های بالای 100 قرار داشت به رتبه 17 جهانی دسترسی پیدا کرد.

 

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران حتی در دانش زیست قناوری یا نانو تکنولوژی که حرف اینده توسعه مبنی بر فناوری نوین جهان را خواهد زد  در رتبه هفتم این علم نوین در جهان قرار گرفته است و کشور ما  حتی در بعضی از رشته های علمی در جهان رتبه اول را دارد.

 

کارخانه ای  ادامه داد: در خصوص دانش لیزر رتبه ایران در جهان رتبه دهم، در دانش هسته ای در مجموع چارچوب غنی سازی رتبه هشتم جهان و در رابطه با مساله سلولهای بنیادی رتبه ایران در جهان  تک رقمی است

 

وی با بیان اینکه در رابطه با ارتش سایبری هر کشوری که از این نظر نتواند خودش را به پیشرفت های جهانی برساند آن کشور در تیر راس دشمن قرار خواهد گرفت افزود: امروز همین ورود به فضای مجازی است که فضاهای حقیقی هم می توانند شکل دهند .

 

کارخانه ای ادامه داد: به عنوان مثال ویروسی که آمریکایی ها و اسرائیلی ها  در تخریب چندین هزار سانتریفوژ  در نطنز از آن استفاده کردند از طریق فضای مجازی شکل گرفت و به یک جنگ حقیقی تبدیل شد.

 

وی با بیان اینکه ایران در زمینه ارتش سایبری جز کشور اول منطقه و کشورهای پیشرفته جهان به حساب می آید گفت: رتبه ایران در ارتش سایبری  در جهان رتبه 5 یا ششم است که از این بابت دشمنان به شدت هراس دارند.

 

 

رییس کمیته هسته ای مجلس نهم  اضافه کرد: لذا همین مسایل است که آمریکایی ها را به شدت به هراس انداخته و  آنها به هر طریق  ممکن سعی میکنند  با به کارگیری تمام امکانات در سطح منطقه جلوی پیشرفت جمهوری  اسلامی را بگیرند .

 

وی با بیان اینکه جنگ  آمریکا با جمهوری اسلامی ایران جنگ بر سر پیشرفت و اقتدار علمی ایران در جهان است گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم تمام فشارهای آمریکا توانسته چرخ دنده قدرت علمی کشور را با شتاب به جلو ببرد و امروز شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار  در منطقه قرار گرفته و تمام  سیاست های آمریکا در منطقه شکست خورده است.

 

کارخانه ای  اظهار کرد: گرچه در زمینه هسته ای در قالب برجام  بالاخره امریکا موفق شد که قدرت هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تحت کنترل دربیاورد، که البته یک معامله ای بود که جمهوری اسلامی ایران در قبال داده های هسته ای خودش و کاهش تحریم ها برداشت، اما شاهد بودیم آمریکای حیله گر تعهداتش  را انجام  نداد.

 

وی با بیان اینکه هدف آمریکا مساله هسته ای نیست افزود: هدف آمریکا این است که خودش را به ابعاد قدرتی جمهوری اسلامی ایران نزدیک کند و کشور ما در مقابل غرب کوتاه نخواهد امد و ایستادگی خواهد کرد چون به معنای ، ایستادگی و دفاع از عزت و استقلال کشور  می باشد.

 

رییس کمیته هسته ای مجلس نهم  درادامه با بیان اینکه دانش هسته ای، دانشی نیست که به صورت جزیره ای مرز مشخصی داشته باشد  همه علوم حلقه های زنجیره ای به هم پیوسته ای هستند و وقتی یک کشوری در زمینه هسته ای پیشرفت کند، در حقیقت در تمام زمینه های علوم دیگر هم پیشرفت کرده است.

 

وی ادامه داد: در رابطه با ساخت نیروگاه فقط 10 درصد آن ممکن است صرفا مساله هسته ای باشد و 80 درصد از علوم دیگر استفاده می شود و لذا پیشرفت در عرصه هسته ای یعنی پیشرفت در تمامی عرصه های علمی که به لطف خدا کشور ما در این عرصه از جایگاه بالایی برخوردار است .

 

کارخانه ای در پایان  اظهار کرد: اگر چه جمهوری اسلامی ایران فعالیت های هسته ای خودش را به شدت کاهش داد اما مهم آن توانمندی ها در فکر و اندیشه دانشمندان و نخبگان  ما است که  به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران با قدرت علمی هر چه بیشتر به سمت آینده ای بهتر حرکت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان