اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. آبان 1396 - 9:32   |   کد مطلب: 27263
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان از فعالیت هزارو۶۰۰مسجد در ایام اربعین خبر داد و گفت : در این راستا ۸۰۰ مبلغ دینی به مکان های مذهبی اعزام خواهند شد.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام علی دشتکی در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه مناسبت های دینی و مذهبی یکی از نکات برجسته فرهنگ تشیع است افزود: در این‌ میان فرهنگ عاشورا نیز یکی از محوری ترین و اثر گذارترین مناسبت ها است.

 

وی همچنین افزود: هر آن چه انسان برای پاک زیستن، رشد و ترقی و همچنین سعادت مادی و معنوی دنبال کند در مکتب عاشورا از هر منظر ویژه خواهد بود به همین جهت است که این فرهنگ در میان مناسبت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین بخشی از عاشورا است خاطر نشان کرد: در این راستا تاکیداتی از سوی علمای بزگوار به بزرگداشت اربعین شده است که این نیز سیره و آداب خاصی دارد.

 

دشتکی فلسفه اصلی تاکیدات بر بزرگداشت اربعین را استمرار فرهنگ عاشورا دانست و بیان کرد: در این راستا در برنامه ریزی های انجام شده تاکیدات ویژه ای به بزرگداشت اربعین شده و همچنین برنامه های صورت گرفته در دو بخش داخل و خارج استان انجام خواهد گرفت.

 

وی از جمله اقدامات برنانه ریزی شده برای داخل استان سخنرانی، بزرگداشت، عزاداری و اطعام غذا در سطح هیئات مساجد و سطح مراکز فرهنگی تبلیغی دانست و افزود: در این راستا نیز ۸۰۰ نفر اعزام مبلغ خواهیم داشت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در ایام اربعین هزار و ۶۰۰مسجد فعال هستند خاطر نشان کرد: سخنرانی، عزاداری و گفتمان های دینی با موضوعات جایگاه و آداب اربعین  در این راستا انجام خواهد گرفت.

 

*اجتماع بزرگ مردم همدان در میدان امامزاده عبدالله برگزار می شود

وی همچنین به برگزاری سخنرانی و عزاداری در ۱۴۰۰هیات در این ایام در سطح استان اشاره کرد و افزود: از دیگر ویژه برنامه های اربعین توسط سازمان تبلیغات اسلامی اجتماع بزرگ مردم در مرکز هر شهرستان است که این اجتماع در سطح شهر همدان در محل میدان امام زاده عبدالله برگزار خواهد شد.

 

وی ضمن برگزاری این برنامه و تبلیغات محیطی در سطح استان گفت بخش دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در خارج از استان برگزار می شود.

 

دشتکی با بیان اینکه در چند سال اخیر بزرگداشت مراسم اربعین به صورت جهانی در کربلای معلی برگزار می شود یاد آور شد: در این خصوص طی این چند سال با میزبانی مردم عراق این اجتماع عظیم صورت میگیرد همچنین عاشقان حسین نیز در کشور و به خصوص استان از زوار حسینی استقبال ویژه ای خواهند داشت.

 

دشتکی در این راستا با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در استان با بیان اینکه مسئولیت این کمیته آموزشی، فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی محول شده است اظهار داشت: در کمیته آموزشی، فرهنگی  با برگزای ۱۵جلسه شهرستانی و استانی در خصوص تبلیغات محیطی  با موضوعات آموزشی در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا می توان به برگزاری همایش آموزش اقشار تاثیر گذار و اعزام مبل۱ان به هیئت ها و جامعه قرآنی اشاره کرد.

 

وی با اشاره یه اینکه این برنامه ها از اوایل ماه محرم شروع شده است گفت: از جمله اقدامات دیگری که در کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین بررسی شده است چاپ موضوعات تبلیغی و آموزشی است به طوریکه ۶ نوع پوستر برای تبلیغات محیطی و آموزشی تنظیم شده است که محتوای آن نیز آموزشی جهت استفاده بهتر برای عموم خواهد بود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان به تشکیل ۲۵هیئت خادمین اربعین در سطح استان اشاره کرد و گفت: این هیئت ها خدمات و نذورات مردمی را سازماندهی و به دست مردم و نیازمندان می رسانند.

 

وی همچنین افزود: برپایی ایستگاه های صلواتی در استان یکی از اقداماتی است که توسط هیئت های زوار اربعین صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام دشتکی به اعزام مبلغان به جهت اقامه نماز جماعت در ایستگاه های سلامت و برگزاری خیمه های معرفت با موضوع پاسخ به سوالات زائرین خبر داد و عنوان کرد: از جمله اقدامات ویژه که توسط ستاد اربعین استان به جهت ترویج فرهنگ ایثار  و  فرهنگ مقاومت صورت گرفته است نائب زیاره شدن هر زائر از یک شهید است که در ایام اربعین اجرا خواهد شد.

 

وی در پایان هدف از اجرای این ویژه برنامه را تببین جایگاه فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت دانست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان