اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آبان 1396 - 20:42   |   کد مطلب: 27242
مدیرکل زندان های همدان گفت: ۱۱.۲ درصد از زندانیان استان همدان غیربومی هستند.

به گزارش صبح الوند، حسن محمدیاری صبح شنبه در بازدید رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و هیات همراه از اداره کل و بازداشتگاه همدان گفت: اداره کل زندان های استان همدان دارای ۷ زندان شامل زندان های مرکزی همدان، نهاوند، ملایر، تویسرکان، اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی، کانون اصلاح و تربیت و بازداشتگاه همدان است.

وی به آمار موجودی زندانیان استان همدان اشاره کرد و افزود: ۹۷.۹۶ درصد از مددجویان زندان های استان همدان را مردان و ۲.۰۴ درصد را زنان تشکیل می دهند.

محمد یاری ادامه داد: ازاین آمار ۶۲.۳۷ درصد زندانیان متاهل، ۳۷.۶۳ درصد زندانیان مجرد، ۸۸.۹۹ درصد بومی و ۱۱.۰۱ درصد غیربومی هستند.

وی به جرایم موجود در زندان های استان همدان اشاره کرد و ادامه داد: بالاترین آمار مربوط به مواد مخدر و روان گردان ها با ۵۱.۵ درصد و سپس سرقت، علیه اشخاص، جرائم مالی، اموال و مالکیت و منافی عفت به ترتیب در رده های بعدی قرار می گیرند.

افراد ۳۳ تا ۳۹ سال ۳۰درصد جمعیت زندان را تشکیل می دهند

مدیرکل زندان های همدان گفت: کمترین آمار مربوط به افراد زیر ۱۹سال است که ۴ درصد آمار زندانیان هستند و بالاترین آمار مربوط به افراد با سن ۳۳ تا ۳۹سال است که ۳۰درصد جمعیت زندان را تشکیل می دهند.

مدیرکل زندان های همدان همچنین ساخت زندان جدید ملایر، بهسازی زندان ها، بهسازی و تکمیل واحدهای بهداری و بستری و غربالگری و کنترل بیماری ها را از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه عنوان کرد.

وی همچنین در ادامه از راه اندازی ۵۰ رشته حرفه آموزی و از رشد ۱۵درصدی اشتغال و حرفه آموزی در سال جاری در زندان های استان همدان خبر داد.

مدیرکل زندان های همدان با بیان اینکه ۷ شعبه حل اختلاف در استان همدان فعال است، اظهار داشت: ۹۵۲ فقره پرونده طی سال جاری رسیدگی شده که ۸۹۷ مورد آن مختومه و ۷۵ درصد منجر به صلح و سازش شده و طی دو سال و نیم گذشته ۲۸ نفر رضایت قتل صورت گرفته است.

وی استفاده از ۳۲ نفر روحانی در زمینه آموزش قرآن، نهج البلاغه، احکام و کسب ۱۳۹ مقام استانی، منطقه ای و کشور طی سه سال اخیر و آموزش مهارت های اساسی زندگی برای پیشگیری از اعتیاد و طلاق همسران زندانیان را از اهم اقدامات فرهنگی و تربیتی این  مجموعه بیان کرد.

طی شش ماهه اول سال جاری ۱۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد انجمن حمایت زندانیان و ستاددیه اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۱ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان استان همدان هستند و طی شش ماهه اول سال جاری ۱۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

محمد یاری در بخش دیگری از سخنان خود به نقاط قوت این مجموعه اشاره و عنوان کرد: تعامل بسیار خوب با مراجع قضایی به ویژه رئیس دادگستری که همواره حامی این اداره بوده اند، تعامل خوب با سایر نهادهای دولتی و انعقاد تفاهم نامه با استانداری در خصوص کاهش آسیب و انعقاد تفاهم نامه با معاونت پیشگیری از جرم دادگستری را نقاط قوت این مجموعه بر شمرد.

محمد یاری در ادامه انعقاد تفاهم نامه با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، انعقاد تفاهم نامه با سازمان اوقاف، آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی برای ادامه تحصیل زندانیان در مقطع آموزش عالی، انعقاد تفاهم نامه با بانک های عامل برای پرداخت وام و اعطای تسهیلات به زندانیان آزاد شده، انعقاد تفاهم نامه با کانون کتابخانه ها و مساجد و انعقاد تفاهم نامه با نهضت سوادآموزی را از دیگر نقاط قوت مجموعه عنوان کرد.

وی انعقاد تفاهم نامه با فنی و حرفه ای، منابع طبیعی و شهرداری، کانون وکلا برای ارائه مشاوره رایگان به زندانیان، به کارگیری نیروهای متخصص در امر اصلاح و تربیت و همچنین ارتقاء سطح تحصیلات کارکنان را از دیگر برنامه ها و اقدامات عنوان کرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز از عملکرد و فعالیت مدیر کل و کارکنان در ارائه خدمات ابراز رضایت و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان