اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آبان 1396 - 20:34   |   کد مطلب: 27241
رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان خبر داد
ثبت‌نام 17 هزار زائر همدانی در پیاده‌روی اربعین
رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان از ثبت‌نام 17 هزار نفر از استان همدان در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین خبر داد .

به گزارش صبح الوند، محسن ساغرچی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه گذشته کاهش یافته است به طوریکه در سال گذشته 26 هزار زائر برای پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند . 

وی به علت تأخیر در صدور روادید(ویزا) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 99 درصد مراحل کار صدور ویزا توسط کشور عراق انجام می‌گرفت، تأخیر در صدور ویزا به علت تعلل سفارت عراق بود که به مدت 5 روز صدور ویزا را متوقف کرد و همین عامل موجب شد بیش از 100 هزار گذرنامه در سفارت عراق جمع شود . 

ساغرچی با بیان اینکه برخی از شهروندان که ویزا نگرفته‌اند در انتظار صدور ویزا در پایانه‌های مرزی هستند و یا به امید عبور از مرز بدون ویزا سفر می‌کنند، افزود: وزارت کشور هم اعلام کرده که اجازه خروج هیچ‌کس از مرز بدون داشتن گذرنامه و ویزا داده نمی‌شود . 

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان تأکید کرد: در پایانه‌های مرزی هم دیتای کنترلی تعبیه شده که اجازه ورود اشخاص به کشور عراق را بدون گذرنامه و روادید نمی‌دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان