اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آبان 1396 - 13:23   |   کد مطلب: 27239
در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان امده است 13 آبان روزی است، که ملت نشان دادند که خواهان مقابله با دشمنان اند و فقط سوی دیگر پازل که مسئولین هستند باید نقش خود را در مبارزه با دشمن تکمیل کنند و گرنه دشمن مستکبر به خواسته های خود خواهد رسید!

به گزارش صبح الوند، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مناسبت روز استکبار ستیزی بیانیه ای را صادر کرد:

 

سوره ی ص:

فَسَجَدَ الْمَلَائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ ﴿٧٣﴾ إِلَّا إِبْلِيسَ اسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ ﴿٧٤﴾ قَالَ يَا إِبْلِيسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِيَدَيَّ  أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْعَالِينَ ﴿٧٥﴾ قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِّنْهُ  خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ ﴿٧٦﴾ قَالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٌ ﴿٧٧﴾ وَإِنَّ عَلَيْكَ لَعْنَتِي إِلَى يَوْمِ الدِّينِ ﴿٧٨﴾

پس همه فرشتگان يكسره سجده كردند. (۷۳) مگر ابليس [كه‌] تكبر نمود و از كافران شد. (۷۴) فرمود: «اى ابليس، چه چيز تو را مانع شد كه براى چيزى كه به دستان قدرت خويش خلق كردم سجده آورى؟ آيا تكبر نمودى يا از [جمله‌] برترى‌جويانى؟» (۷۵) گفت: «من از او بهترم؛ مرا از آتش آفريده‌اى و او را از گِل آفريده‌اى.» (۷۶) فرمود: «پس، از آن [مقام‌] بيرون شو، كه تو رانده‌اى. (۷۷) و تا روز جزا لعنت من بر تو باد.» (۷۸)

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با پوتین در عصر چهارشنبه 10 آبان 1396 فرمودند:

((آمریکایی‌ها درصددند که در همه مسائل منطقه و جهان دخالت کنند و برای این کار، بر روی مسئولان ضعیف برخی کشورها، حساب باز کرده‌اند.))

 

13 آبان روز استکبار ستیزیست و در این روز اتفاقات مهمی رخ داده است، در سال 1343 امام خمینی (ره) که انتقادی شجاعانه از دولت مستبد شاه نمودند، باعث تبعیدشان در 13 آبان همان سال شد و این مهم به ما درس ماندگاری داد که حتی در دل خطرات هم مدافع حق باشیم، شهادت دانش آموزان معترض به حکومت شاه در سال 1357 به ما فهماند که فرزندان خمینی کبیر در دفاع از حق استوار اند و در این راه سن و سال مهم نیست، مهم طرفدار حق بودن است و نهایتا وقوع انقلاب دوم در 13 آبان 1358 توسط دانشجویان خط امام، پازل استکبار ستیزی را بیش از پیش تکمیل نمود و به ما این نکته را آموخت که در مقابل دشمن به هر نحوی که هست باید ایستاد!

 

همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان در روز 11 آبان 1396 فرمودند: ((ملّت ما دشمنانی دارد، کوچک و بزرگ، [امّا] آن که من رویش تکیه میکنم که به‌معنای واقعی کلمه دشمن است و دشمنی میکند و خباثت میکند، آمریکا است. این از روی تعصّب نیست، این از روی یک نگاهِ بدبینانه نیست؛ این ناشی از یک تجربه است، یک فهم درست واقعی است، دیدن میدان است؛ داریم می‌بینیم میدان را. این‌جور نیست که فقط با این حقیر دشمن باشند یا با دولت جمهوری اسلامی؛ نه، با اصل این ملّتی که ایستاده است، این ملّتی که از مواجهه‌ی با دشمن خسته نمیشود مخالفند، با این بدند، با این دشمنند.)) حال استکبار که خواهان بزرگ شدن و قدرتمند تر شدن خود است و در این راه شیطان را پیشوای خود می داند، همان ها که آمریکا، کدخدایشان، شیطان بزرگ نامیده شد، از نقاط ضعف ما به عنوان فرصتی جهت حمله استفاده می کنه، از قضا در کشور ما هم به برکت وجود مسئولین خدوم، نقاط ضعف آنقدری هستند که دشمن برای بروز خود، ناتوان نباشد، 13 آبان روزی است، که ملت نشان دادند که خواهان مقابله با دشمنان اند و فقط سوی دیگر پازل که مسئولین هستند باید نقش خود را در مبارزه با دشمن تکمیل کنند و گرنه دشمن مستکبر به خواسته های خود خواهد رسید!

 

حال دشمنی که در تکاپوی خود در مبارزات نظامی از رسیدن به اهداف، به بن بست رسیده و بر حداقل های باقی مانده چنگ می کشد، بعید است دست از مبارزات در حوزه های اقتصادی و فرهنگی بکشد، مشاهدات اخیر ما در امثال این عرصه ها، ما را به یقین رسانده است که وارد جنگ ها تمام عیار اقتصادی و فرهنگی با استکبار شده ایم و به نوعی استکبار ستیزی وارد فاز جدید خود شده است. فلذا این میدان سربازهای خاص خود را می طلبد و همان گونه که سربازان مدافع حرم برای رضایت خدا که شکست دشمن بود سنگ تمام گذاشتند، سربازان این میدان هم که وزرا و مسئولین هستند باید برای دفاع از حریم انقلاب  و مردم خود را نشان دهند و عملا تاثیری مثبت از خود در رفع مشکلات و مبارزه با استکبار به نمایش گذارند تا دشمنی که سنگر به سنگر جلو آمده و عرصه را در اقتصاد و فرهنگ بر انقلاب تنگ نموده را به عقب برانند و تا مسئولین قدم در میدان نگذارند و خالصانه و تنها برای رضایت خدا به این جنگ تن ندهند، اوضاع رو به رشد نخواهد رفت و مسئولین تنها به سطل آشغال پول بیت المال تبدیل خواهند شد که حتی آخرتی هم ندارند!

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان