اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. آبان 1396 - 20:17   |   کد مطلب: 27219
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، جذب معلمین حق التدریس را بر مبنای اصول قانونی دانست و گفت:رسانه ها دایه مهربان تر ازمادر نشوند،قانون تکلیف را مشخص کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان

به گزارش صبح الوند، مصطفی خزائی درگفتگو با نافع،  با اشاره به اینکه در حال حاضرکلاس بدون معلم در سطح مدارس استان وجود ندارد،گفت:هم اکنون معلمین به کار گرفته شده  درسه گروه متخصص،نیمه مرتبط وغیرتخصصی با رشته تحصیلی در مدارس مشغول به تحصیل می باشند.

 

70 درصد شاغلین، مرتبط با رشته تحصیلی به تدریس می پردازند

وی ادامه داد:البته بخش اعظمی از معلمان، کاملا درارتباط با رشته تحصیلی خود در حال تدریس هستند به طوری که این دسته از شاغلین، 70 درصد معلمان راتشکیل می دهند.

 

10 درصد ازمعلمین، غیرمرتبط با رشته تحصیلی به تدریس مشغولند

 

خزائی با بیان اینکه 20 درصد ازمعلمان شاغل، نیمه مرتبط و10درصد مابقی غیر مرتبط با رشته تحصیلی به تدریس مشغول هستند،اظهار کرد:افردای که غیرمرتبط با رشته تحصیلی در کلاس درس حاضرمی شوند نیزیا براساس تجربه کاری ویا به دلیل، یک مقطع مرتبط با رشته تحصیلی شان به تدرس می پردازند.

 

وی توضیح داد:برخی ازمعلمین ما درمقطع کارشناسی یک رشته تحصیلی و درمقطع کارشناسی ارشد یک رشته دیگر را پی می گیرندو همین موجب میشود تا وقتی بر اساس یکی از رشته های مذکور در کلاس درس حاضر می شوند،سایرین گمان کنند که هیچ ارتباطی میان رشته تحصیلی مدرس و درس واگذار شده به او وجود نداردکه البته این چنین نیست.

 

مازاد نیرو در بخش معلمان خانم هنوز هم وجود دارد

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان دربخش دیگری ازسخنان خود درپاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه"آیا در حال حاضر نیز مطابق چند سال اخیر با مازاد نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مواجه هستیم؟"،گفت:پس ازگذشت یک ماه و نیم ازسال تحصیلی متاسفانه هنوزهم در بخش معلمین خانم درسطح نواحی یک و دو آموزش و پرورش با مازاد نیرو مواجه هستیم که البته در این خصوص با انتقال نیروهای مازد به متوسطه اول و بعضا مقطع ابتدایی این مشکل را حل کرده ایم.

 

رسانه ها دایه مهربان تراز مادر شده اند

 

وی درادامه با بیان اینکه درحال حاضر کل پرسنل آموزش و پرورش استان همدان 23 هزار نفر می باشند،در خصوص به کارگیری معلمین حق التدریس،عنوان کرد:قانون دررابطه با معلمین حق التدریس کاملا مشخص است واین درحالی است که متاسفانه بعضا خبرگزاری ها دایه مهربان تر از مادرمیشوند ودنبال حقوق این افراد هستند.

 

نیروهای حق التدریسی بر اساس قانون جذب خواهند شد

 

وی بیان کرد:نیروهای حق التدریس نیروی رسمی آموزش و پرورش نیستند و چنانچه آموزش و پرورش به آنها نیاز داشته باشد مطابق قانون جذب صورت می گیرد.

 

خزائی همچنین اعلام کرد:در سال تحصیلی جاری از وجود 200 نفر از 266 معلم حق التدریسی درکلاس های درس بهره گرفتیم.

 

430 دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان، مشغول به تدریس شدند

 

وی در نهایت درخصوص به کارگیری دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز بیان کرد:درسال تحصیلی جاری 430 دانش آموخته از ابتدای سال در مدارس استان مشغول به تدریس شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان