اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آبان 1396 - 10:35   |   کد مطلب: 27200
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد:
موکب اوقاف در کربلا آماده پذیرایی از 200 هزار زائر حسینی است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: موکب حضرت فاطمه زهرا(س) در کربلا آماده پذیرایی از 200 هزار زائر حسینی است.

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف، حجت‌الاسلام محمد کاروند درباره فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه استان در ایام اربعین حسینی بیان کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی چهار ایستگاه صلواتی در استان همدان و یک موکب در شهر کربلا برپا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه موکب کربلا در یکی از نزدیک‌ترین خیابان‌ها به حرم مطهر قرار گرفته است، افزود: موکب کربلا در خیابان شارع‌الشهدا و 4 موکب دیگر در گردنه اسدآباد، اتوبان همدان- تهران، مسجد امام خمینی(ره) روستای روعان کبودراهنگ و حسینیه کوهینی‌ها واقع در سه‌راهی شهرک فرهنگیان همدان آماده پذیرایی از زائران حسینی هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه موکب فاطمه‌الزهرا(س) همدان در شارع‌الشهدا در 700 متری حرم مطهر امام حسین(ع) مستقر شده است، ادامه داد: از 12 آبان فعالیت این موکب به مدت 10 روز به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه 120 نفر از خادمان اعزامی از سطح استان در این موکب به صورت شبانه‌روزی به فعالیت خواهند پرداخت، تأکید کرد: روزانه 15 هزار پرس در سه وعده صبحانه، نهار، شام و میان‌وعده بین زوار حسینی توزیع خواهد شد.

 

کاروند درباره اقدامات فرهنگی اوقاف در ایام اربعین نیز گفت: در بخش فرهنگی 10 نفر از مبلغان در ایستگاه‌های اوقاف مستقر شده و علاوه بر برپایی نمازهای جماعت و پاسخ به سوالات شرعی، اقدام به برگزاری خیمه‌های معرفت می‌کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه هزینه‌های موکب  فاطمه‌الزهرا(س) از محل نذورات، نیات واقفان خیراندیش و کمک‌های خیران برپا شده است، یادآور شد: امسال علاوه بر ارسال مواد خوراکی، 11 هزار جفت  کفش و 3700 دست لباس بین زائران فقیر توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان