اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آبان 1396 - 22:21   |   کد مطلب: 27192
دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان گفت: امسال نزدیک به ۱۸۰۰ خادم همدانی در ۴۰ ایستگاه صلواتی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.
موکب همدان

به گزارش صبح الوند،  سید اکبر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان در سال 94 و پس از موضوعی که به دلیل برودت هوا و بارش برف  برای زائران اربعین حسینی در مسیر برگشت  اتفاق افتاد شکل گرفت.

 وی افزود: در سال 94 که به دلیل بارش برف اتوبان بسته‌شده و 30 هزار زائر اربعین حسینی توسط مردم همدان اسکان داده شدند جمعی از فعالان این عرصه به این نتیجه رسیدند که باید برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی ستادمردمی خدمکتگزاران اربعین استان همدان شکل بگیرد.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای چهار ورودی و دو خروجی است بیان کرد: استان همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود محل تردد مردم 14 استان و 5 کشور همسایه مانند آذربایجان، ترکیه وغیره است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته  به دلیل حجم تردد زائران از استان همدان 36 ایستگاه صلواتی توسط این ستاد در سطح استان برپا شد که بیشترین آنها در همدان و اسدآباد متمرکز بودند که عمده فعالیت آنها در عرصه خدمت‌رسانی به زائران نیز در بخش پذیرایی و اسکان انجام می‌شد.

حسینی ابراز کرد: امسال با توجه به تجربیات خوبی که در دو سال گذشته به دست آورده‌ایم با آمادگی بیشتری وارد عرصه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی شده و توانسته‌ایم تاکنون 40 ایستگاه صلواتی را در سطح استان برپا کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم زائران پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان افزایش یابد اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی ایستگاه صلواتی توسط گروه‌های خودجوش فعال‌شده‌اند که به‌زودی به لیست ایستگاه‌های صلواتی ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان اضافه می‌شوند.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با تأکید بر اینکه امیدواریم حضور پرشور و خودجوش مردمی در پذیرایی از زائران اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور شود گفت: با نزدیک شدن به اربعین حسینی انتظار داریم تعداد ایستگاه‌های مردمی خدمت رسان به زائران افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه هدف ما فرهنگ‌سازی و ارائه خدمات و اطلاعات موردنیاز به زائران است افزود: علاوه بر اینکه سال گذشته نزدیک به 2 میلیارد تومان نذورات نقدی و غیر نقدی از سوی مردم همدان برای ایستگاه‌های صلواتی جمع‌آوری شد،  هزار و 600 خادم نیز در 36 ایستگاه مردمی فعالیت می‌کردند.

حسینی  با بیان اینکه شعار ما "با اربعین تا ظهور " است مطرح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ایستگاه‌های مردمی خدمت رسان به زائران اربعین حسینی در استان از  50 مرکز بیشتر شده و بیش از هزار و 800 نفر نیز به‌عنوان خادم در این مراکز فعالیت کنند .

 وی درباره سامانه 3138 نیز بیان کرد: این شماره 4 رقمی با پیش‌شماره 0813 برای کمک به زائران با عنوان "امداد زائر" در سطح استان راه‌اندازی شده است بنابراین اگر زائری وارد استان همدان شده دچار مشکلی گردید و یا نیاز به اطلاعاتی داشت می‌تواند با این سامانه تماس گیرد تا در اسرع وقت به درخواست او پاسخ داده شود.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان ابراز کرد: افرادی که تمایل به خادمی در ایستگاه‌های صلواتی دارند می‌توانند وارد سامانه H.KAEM شده و در بخش ثبت‌نام مشخصات و درخواست خود را وارد کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن به درخواست آنها رسیدگی شود.

وی افزود: در بخش جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی نیز علاقه‌مندان می‌توانند مبلغ مورد درخواستی خود را به شماره کارت 6037707000003719 به نام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان در بانک کشاورزی واریز کنند.

حسینی با تشریح دیگر اقدامات ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان عنوان کرد: زائران می‌توانند اطلاعات موردنیاز خود را از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی، پیچ رسمی این ستاد در اینستاگرام، تلگرام  و غیره دریافت کنند.

وی درباره اقدامات انجام‌شده برای اسکان و پذیرای از زائران حسینی گفت: سال گذشته در طول مراسم اربعین 260 هزار زائر در مسیر رفت و برگشت در استان همدان اسکان داده‌شده و نزدیک به 560 هزار نفر نیز پذیرایی شدند .

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان ابراز کرد: امسال با توجه به اینکه ایستگاه‌های ما فعالیت خود را از چند روز پیش آغاز کرده و تا پنج روز بعد از مراسم اربعین نیز فعال هستند آمادگی داریم هر شب 100 هزار نفر را در استان اسکان دهیم.

وی با قدردانی از مردم همدان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی بیان کرد: مردم همدان به صورت خودجوش با شور و حال خاصی از زائران اربعین حسینی استقبال می‌کنند و به اندازه بضاعت خود مهیای پذیرایی از زائران هستند و همین امر سبب شده استان همدان در ایام اربعین رنگ و بوی دیگری به خود گیرد.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان