اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آبان 1396 - 10:50   |   کد مطلب: 27137
سخنگوی ستاد اربعین کل کشور با بیان اینکه سیاست اقتصادی نظام منجر به حذف دلار در ایام اربعین شد گفت: امسال به دلیل نوسانات قیمت دلار بهترین کار این بود که یک ثباتی در ایام اربعین داشته باشیم که این توفیق با حذف دلار از چرخه اربعین حاصل شد.
سخنگوی ستاد اربعین کل کشور:

به گزارش صبح الوند، مدتی هست که خبر حذف روادید از چرخه اربعین در اذهان پیچیده است و بنا بر گفته مسئولین از زائرین از روز اول ثبت نام ریال دریافت شده است با توجه به اینکه ما هر ساله شاهد نوسانات قیمت دلار در کشور هستیم، حذف دلار از چرخه اربعین در جهت ثبات قیمت در ایام اربعین نقشی موثر دارد به همین منظور مصاحبه ای با شهریار حیدری سخنگوی ستاد اربعین کشور صورت گرفت.

 

شهریار حیدری در گفتگو با صبح الوند، با بیان اینکه امسال خوشبختانه موفق به حذف دلار از چرخه اربعین شدیم افزود: امسال با اخذ نظر دستگاه ها و همچنین سیاست های نظام جمهوری اسلامی سعی بر آن داشتیم که دلار از چرخه مباحث  اقتصادی، تجاری و ترانزیتی حذف بشود  و اربعین فرصتی شد تا در این خصوص برای کشور یک ثباتی داشته باشیم.

 

سخنگوی ستاد اربعین کل کشور با بیان اینکه سیاست اقتصادی نظام منجر به حذف دلار در ایام اربعین شد  گفت: به دلیل نوسانات قیمت دلار  بهترین کار این بود که یک ثباتی در  ایام اربعین داشته باشیم که این توفیق با حذف دلار حاصل شد.

 

وی افزود:  خوشبختانه ما موفق شدیم با  اخذ نظر کارشناسان در دستگاه های مختلف و همچنین موافقت دولت  عراق دلار را از چرخه اربعین حذف کنیم.

 

حیدری با بیان اینکه حذف دلار به رفاه بیشتر مردم کمک می کند  اظهار کرد: تهیه دلار با این  نوسانات بازار دلار برای مردم سخت بود و از همان ابتدا برای ثبت نام  از زائر ریال دریافت شد.

 

وی افزود: تهیه  دلار حتی برای سازمان حج و زیارت و دستگاه هایی که با عراق کار میکردند به نوعی سخت بود  و ما بر آن شدیم تا چیزی به نام دلار و ارز خارجی در چرخه اربعین نداشته باشیم و این باعث میشود یک ثباتی در  قیمت ها داشته باشیم  و دیگر شاهد مشکلات پیش آمده در سالهای قبل نباشیم.

 

سخنگوی ستاد اربعین کل کشور با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون نفر موفق به دریافت رواردید شده اند گفت: امار روادیدی که از طرف سفارت جمهوری عراق و کنسولی های دائم چهارگانه در مشهد ،کرمانشاه ،تهران و اهواز و همچنین دفتر موقت صدور روادید  که در 12 نقطه کشوردر ایام اربعین فعالت کردند به زائرین تحویل داده شده بیش از یک میلیون است.

 

*ارزیابی بسیار خوب مردم همدان در پذیرایی از زائرین اربعین

وی در ادامه به بیان نقش مردم همدان در پیاده روی عظیم اربعین پرداخت و گفت: همدان در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی است و مردم همدان هم از گذشته های دور همواره مردمی متدین و ولایتمدار بودند و از زائر  خیلی خوب استقبال کردند و امسال هم با ایجاد مواکب  برای پذیرایی از زائرین ایرانی و خارجی نقش بسیار موثری داشته اند.

 

حیدری ادامه داد: همدانیها علاوه برایجاد مواکب در سطح شهر خود در داخل  کشور عراق هم در ایجاد مواکبهایی که لازم بوده خوب همکاری کردند.

 

وی در پایان با بیان اینکه ارزیابی استان همدان در بحث اربعین خوب است گفت: همدان از نظر استانی هم معین استان کرمانشاه هست و تا انجایی که  مقدور بوده  امکانات را فراهم کردند.

 

به گزارش صبح الوند، با توجه به اینکه قیمت دلار همواره در نوسان است و استفاده از دلار به نوعی یک وابستگی به کشورهای اروپایی ایجاد می کند،  حذف دلار از چرخه اربعین می تواند زمینه ای برای حذف دلار از چرخه اقتصادی کل کشور را فراهم کند.

 

از طرفی هم سئولین امسال با حذف دلار کمک موثری هم به خود و هم به زوار نموده اند چرا که تهیه دلار با این نوسانات بسیار سخت است  و بسیاری از زوار از این روند راضی بوده اند و خواهان ادامه این روند در سالهای  اینده شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان