اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آبان 1396 - 8:45   |   کد مطلب: 27094
معاون سياسي ـ اجتماعي فرمانداري همدان:
کاهش 9.1 درصدي طلاق در همدان
معاون سياسي ـ اجتماعي فرمانداري همدان گفت: واقعه طلاق در نيمه نخست امسال در همدان 9.1 درصد کاهش داشته است..
کاهش 9.1 درصدي طلاق در همدان

به گزارش صبح الوند، علي‌اصغر ناظري‌پور در جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي شهرستان همدان با بيان اينکه ثبت وقايع حياتي مبنايي براي برنامه‌ريزي و توسعه پايدار در هر شهر است، اظهار کرد: آمارهاي سرشماري سال گذشته و ثبت وقايع حياتي و نيز مرگ‌و‌مير آمارهايي دقيق و غيرقابل انکار است‏ اما تحليل آن آمارها سخت و پيچيده است.

 

وي با اشاره به اينکه مي‌توان به اين آمارها براي برنامه‌يزي‌هاي کلان شهري اتکا کرد،‏ افزود: چون آمارهاي جمعيتي در هر شهر براساس تغيير لحظه‌اي جمعيت در حال تغيير است بنابراين بايد آمارها به روز و لحظه‌اي باشد.

 

معاون سياسي ـ اجتماعي فرمانداري همدان به  تفاوت درصدهاي ولادت و مرگ‌ و مير از سال 94 تا 6 ماهه سال جاري اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 38 نوزاد در هر شبانه‌روز متولد شده، در حالي که در 6 ماهه امسال 36 نوزاد در هر شبانه‌روز متولد شده است که اين کاهش بايد مورد بررسي قرار گيرد.

 

وي با اظهار خرسندي از اينکه ميزان مرگ‌ومير در 6 ماهه امسال 5.5 درصد کاهش را نشان مي‌دهد، خاطرنشان کرد: يکي از علل احتمالي اين کاهش شايد افزايش اميد به زندگي و مراقبت‌هاي بهداشتي به وسيله حوزه بهداشت و درمان در شهرستان همدان باشد.

 

ناظري‌پور در خصوص ثبت طلاق در 6 ماهه امسال نيز اضافه کرد: در نيمه نخست امسال شاهد 9.1 درصد کاهش طلاق در شهرستان بوده‌ايم که جاي بسي خرسندي دارد.

 

وي در ادامه سخنانش با اشاره به اينکه با توجه به نزديکي اربعين حسيني ميزان زائراني که از استان به سمت کربلا مي‌روند تاکنون 2 ميليون نفر تخمين زده شده است، گفت: مسائل مربوط به حوزه پزشکي و مراقبت‌هاي بهداشتي زوار در اين مدت، به عوامل اجرايي تأکيد خاص مي‌شود.

 

ناظري‌پور خاطرنشان کرد: ضروري است که پزشکي قانوني نيز در صورت احتمال مرگ و مير زوار در همدان به دليل تبعات اجتماعي، پروسه بررسي علل مرگ و مير افراد با سرعت تسريع بيشتري پيگيري شود.

 

رئيس ثبت احوال شهرستان همدان نيز با بيان اينکه در 6 ماهه نخست سال جاري 6 هزار و 639 واقعه ولادت در همدان به ثبت رسيده است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.4 درصد کاهش را نشان مي‌دهد..

 

حسين محمدي در خصوص ثبت وقايع حياتي در 6 ماهه نخست سال جاري اظهار کرد: در اين مدت 6 هزار و 639 واقعه ولادت در همدان به ثبت رسيده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.4 درصد کاهش را نشان مي‌دهد.

 

وي افزود: از تعداد کل ولادت‌هاي ثبت شده‏ 3 هزار و 387 پسر و 325 دختر متولد شده‌اند که داراي نسبت 51 به 49 درصد بين پسران و دختران متولد شده است.

 

رئيس ثبت احوال شهرستان همدان ادامه داد: از تعداد کل ولادت‌هاي ثبت شده 6 هزار و 339 مورد شهري و 300 مورد روستايي به نسبت 95.5 به 4.5 درصد اعلام شده است.

 

وي با بيان اينکه به ازاي هر 104 پسر متولد شده 100 دختر متولد شده است، گفت: نسبت جنسي متولدين برابر 104.1 درصد بوده است.

 

محمدي با اشاره به اينکه در سال جاري به طور متوسط در هر شبانه‌روز 36 نوزاد متولد شده است، خاطرنشان کرد: از کل ولادت‌هاي ثبت شده در 6 ماهه امسال 6 هزار و 612 واقعه در مهلت 15 روز به ثبت رسيده که 99.9 درصد از کل ولادت‌هاي ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

 

وي در خصوص علل کاهش ولادت در اين مدت اضافه کرد: گرايش زوجين به تک‌فرزندي، افزايش سن ازدواج، ديرفرزندآوري زوجين، افزايش سن باروري و مهاجرت از همدان از جمله عوامل کاهش ولادت در شهرستان همدان است.

 

رئيس ثبت احوال شهرستان همدان در خصوص ميزان مرگ و مير در نيمه نخست امسال نيز بيان کرد: 2 هزار و 37 واقعه فوت در سال جاري تاکنون به ثبت رسيده که نسبت به سال گذشته 5.5 درصد کاهش رانشان مي‌دهد.

 

وي با بيان اينکه از کل فوت‌هاي ثبت شده در همدان يک‌هزار و 574 مورد شهري و 463 مورد روستايي بوده است يادآور شد: در 6 ماهه امسال به ازاي هر 144 فوت در مردان 100 زن فوت شده که نسبت جنسي متوفيان برابر 144.2 درصد بوده است.

 

محمدي ادامه داد: از مجموع فوتي‌هاي ثبت شده در اين مدت يک‌هزار و 982 واقعه در مهلت 10 روزه به ثبت رسيده که 99.6 درصد از کل فوتي‌هاي ثبت شده را به خود اختصاص مي‌دهد.

 

وي در خصوص علل احتمالي کاهش مرگ و مير گفت: افزايش سن اميد به زندگي به 70 سال، افزايش امکانات بهداشتي- درماني و... مي‌تواند از عوامل کاهش مرگ و مير در اين مدت باشد.

 

رئيس ثبت احوال شهرستان همدان در خصوص ثبت وقايع ازدواج و طلاق در 6 ماهه امسال اظهار کرد: در نيمه نخست امسال 3 هزار و 665 واقعه ازدواج به ثبت رسيده که نسبت به مدت مشابه 5.1 درصد کاهش يافته است.

 

وي با بيان اينکه در اين مدت 900 طلاق در همدان به ثبت رسيده است‏ گفت: اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان مي‌دهد طلاق از ابتداي سال جاري تاکنون 9.1 درصد کاهش داشته است.

 

محمدي با بيان اينکه ميانگين سن ازدواج براي مردان 29.5 سال و براي دختران 24.5 سال در همدان بوده است، افزود: اين ارقام در استان نيز براي مردان 29 سال و براي زنان 23.3 سال ثبت شده است.

 

وي در خصوص علل احتمالي کاهش ازدواج خاطرنشان کرد: تغيير ديدگاه جوان‌ها به تشکيل خانواده، موقعيت شغلي و تحصيلي جوانان، عدم حمايت از جوانان در سن کم و وضعيت اقتصادي عوامل کاهش ازدواج در همدان مي‌تواند باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان