اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مهر 1396 - 11:33   |   کد مطلب: 27088
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان مطرح کرد
اهمیت مباحث کالبدی - فضایی در طراحی و برنامه ریزی کلانشهر همدان
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: مباحث کالبدی - فضایی در طراحی و برنامه ریزی کلانشهر همدان اهمیت دارد
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان

به گزارش صبح الوند، فرهاد فرزانه در در حاشیه تشکیل دومین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلانشهر همدان به بیان اصول کلی و چارچوبهای تهیه طرح جامع کلانشهر همدان اشاره  کرد و گفت:  پیرو اولین جلسه که با موضوع میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری تشکیل شد این جلسه نیز برای آشنایی مشاور با دیدگاههای اعضا و اطلاع از مطالعات ارگانهای مختلف با موضوع کالبدی - فضایی تشکیل شده واعضا می توانند نظرات و دیدگاه های خود را در این زمینه بیان کنند.

 

وی به اهمیت مباحث کالبدی - فضایی در طراحی و برنامه ریزی کلانشهر همدان پرداخت و افزود:  باید نسبت به ساختار و سازمان فضایی شهر متناسب با کارکرد، پیشینه، شکل شهر و نقش های آن در آینده تلاش کرد.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: باید در طرح جامع نسبت به جانمایی مناسب کاربریها ، دسترسی ها و منطقه بندی  آنها  از جمله کاربری های اداری و نحوه پراکنش آنها، خرده فروشیها، مدارس غیر انتفاعی، حداقل تفکیک در شهر و حریم آن ، محله محوری توجه شده و مشاور طرح جامع باید راهبردها و راهکارهای مناسب در این زمینه ها ارائه  کند.

 

فرزانه تأکید کرد: پدافند غیر عامل در توزیع کاربریها، جهات توسعه شهر، حفظ باغات ، حفظ دید و منظر، ضوابط ارتفاعی مختلف برای شهر، بلند مرتبه سازی، احیای رود دره ها ، نحوه مشارکت مردمی در تهیه طرح، ایجاد امنیت از طریق طراحی محیطی و توجه به شاخص های شهر انسانی و شهر سبز پایدار در مطالعات طرح جامع مورد توجه قرار گیرد و راهبردها و راهکارهایی برای آنها در طرح آتی پیش بینی شود.

 

نماینده مدیریت بحران نیز در این جلسه گفت: : یکی از کارهایی که پیگیرآن هستیم اسکان اضطراری آسیب دیدگان است که مکان گزینی و جانمایی آن باید در بحث طرح جامع کلانشهر همدان دیده شود و این مدیریت آمادگی کامل خود را در این خصوص ابلاغ می کند.

 

گفتنی است، در این جلسه نماینده مهندس مشاور و هریک از اعضا به بیان دیدگاه های خود در حوزه کالبدی - فضایی پرداختند واهمیت آن را در مطالعات طرح جامع یادآور شده و گفتند باید با آسیب شناسی طرح های گذشته از همه مطالعات انجام شده در این زمینه و ظرفیتهای موجود در تدوین طرح استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان