اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مهر 1396 - 23:48   |   کد مطلب: 27087
سخنگوی شورای شهر همدان مطرح کرد
آماده‌سازی گرمخانه شهر همدان
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در حال حاضر کارتن‌خواب‎‌های همدان شناسایی شده‌اند، گفت: شهرداری یک مکان امن برای اسکان این افراد درنظر گرفته است.

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، تصریح کرد: در حوالی میدان باباطاهر و پشت آتش‌نشانی شهرداری مکانی را برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها درنظر گرفته شده تا بتوانند در فصل سرما و در فصل زمستان در این مکان اسکان یابند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این مکان 60 نفر است، افزود: در زمستان سال گذشته حداکثر 40 نفر و در فصل تابستان نیز حداکثر 20 نفر در این مکان اسکان یافتند.

گردان با بیان اینکه شهرداری و نیروی انتظامی این افراد را شناسایی کرده و به این گرمخانه معرفی می‌کند، یادآور شد: تقریبا افرادی‌که در این مکان اسکان می‌یابند، همگی شناخته شده هستند و با محل گرمخانه آشنایی دارند بنابراین به صورت خودکار شب هنگام به این مکان مراجعه می‌کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان سیستم گرمایشی این مکان که بخاری گازسوز است، رصد شده و کاملا ایمن است.

بیش از 90 درصد افراد اسکان یافته در گرمخانه معتادند

سخنگوی شورای شهر همدان با بیان اینکه بیش از 90 درصد افراد اسکان یافته در این مکان معتاد هستند، افزود: در گرمخانه آبگرمکن و حمام نیز برای نظافت این افراد درنظر گرفته شده است.

وی درباره ارائه دیگر خدمات به این افراد گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد برای این افراد غذای گرم تهیه می‌کنند و شهرداری هم غذای مورد نیاز این افراد را تهیه می‌کند.

گردان در پایان با بیان اینکه تصمیمی برای افزایش ظرفیت این گرمخانه و یا درنظر گرفتن مکانی دیگر برای اسکان این افراد نداریم چرا که تعداد آنها افزایش نیافته است، خاطرنشان کرد: اگر کارتن‌خوابی از حوزه برون‌شهری همدان نیز به ما معرفی شود به طور قطع در این مکان اسکان خواهیم داد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان