اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1396 - 23:04   |   کد مطلب: 27045
مربی ورزشکاران پاراالمپیک همدانی گفت: ورزشکاران پاراالمپیکی همدان در زمینه تحصیل با مشکل مواجه هستند و انان همچنین از نبود یک سالن مختص معلولان در همدان رنج میبرند.
ورزشکاران پاراالمپیکی

به گزارش صبح الوند، ورزشکاران پارالمپیکی همدان با معنی کردن ما می توانیم گام های موثری در بخش ورزشی برداشته اند.

 

شهرستان همدان دارای دو ورزشکار مدال اور در زمینه پارالمپیک به نام های خانم زهرا نجاتی در والیبال ایستاده و اقای حمید اسلامی روشن دلی که در بخش دو و میدانی مدال کسب کرده می باشد.

 

جهت بررسی مشکلات پارالمپیکی همدان مصاحبه با خانم خاطره صادقیان که  یکی از مربیان هیات جانبازان و معلولین که مربی درجه یک والیبال ایستاده و مربی زهرا نجاتی هست صورت گرفت. 

 

این مربی پاراالمپیکی  به بیان اهداف خود از مربی چنین قشری بودن پرداخت و گفت: مربی ها همه برای رضای خدا و علاقه ای  که بچه ها دارند کار میکنند  و  حقوقی چندانی نمیگیرند و به نوعی اعتقاد دارند نتیجه خدمتی که به این قشر میکنند از جای دیگری خدا به انها میدهد.

 

صادقیان با بیان اینکه ورزشکاران پاراالمپیکی همدان با کمترین امکانات موفق به کسب مقام و مدال هایی ارزشمند شده اند گفت: شاگرد بنده خانم زهرا نجلتی در زمینه تحصیل در دانشگاه با مشکلاتی مواجه شده و همکاری ای از سوی دانشگاه در این خصوص وجود ندارد.

 

وی افزود:این ورزشکار پارالمپیکی بخاطر اردو رفتن دانشگاه را چند ترمی کنار گذاشته بود زیرا استادهایش با وجود دادن نامه از سوی فدراسیون غیبت های وی  را قبول نکردند و دانشگاه فقط در زمینه تخفیف شهریه به ورزشکاران کمک کرد .

 

عضو هیات و جانبازان و معلولین همدان به  انتقاد از سالن ورزشی ای که در اختیار معلولین همدانی قرارداده اند پرداخت و گفت: ما در سالن عدیر واقع در خیابان ششصد دستگاه همدان تمرین میکنیم و  سالنی که باید مختص معلولین باشد نداریم.

 

وی ادامه داد: سالن ما خیلی بزرگ است. و  ما هر دری را زدیم که سالنی به ما اختصاص دهند اما نتیجه نگرفتیم.

 

 صادقیان گفت: به عنوان مثال در رشته والیبال به دلیل اینکه سالن بزرگ است ما نیاز به چند توپ رسان داریم اما متاسفانه همه را مربی انجام میدهد.

 
وی مشکل دیگر پارالمپیکی ها را مساله رفت و امد انها دانست و گفت: بنده حدود بیست شاگرد دارم اما خیلی ها بخاطر مسیر نمیتوانند همیشه بیایند و حال هم که قرار است خ اکباتان پیاده راه شود واقعا طی مسیر پیاده برای انان بسیار سخت است و در سرما و یخ بندان اذیت میشوند.

 

این مربی پاراالمپیکی اظهار کرد: با توجه به اینکه اینها اکثرا از قشر ضعیف هستند گرفتن ماشین مجزا واقعا برایشان سخت است و مسئولین باید ماشین هایی تعبیه کنند که در ساعتهای خاص معلولین را سوار کند.
 
 
وی عنوان کرد: تمام استانها یک سالن جدای خاص معلولین دارند و محدویت زمانی ندارند.

 

صادقیان در پایان تا کید کرد: اگر معلولین همدان سالنی خاص داشتند ما به راحتی میتوانستیم 5 ساعت در روز تمرین مفید داسته باشیم که متاسفانه اینگونه نیست و ورزشکاران ما با کمترین امکانات به اینجا رسیده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان