اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مهر 1396 - 23:53   |   کد مطلب: 27016
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:
کسری ۲۳۰ میلیون مترمکعبی مخزن آبخوان‌های همدان
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: متوسط کسری مخزن آبخوان‌های همدان ۲۳۰ میلیون مترمکعب است.
کمبود اب در همدان

به گزارش صبح الوند، منصور ستوده اظهار داشت: میانگین نزولات جوی در کشور ۲۴۹ میلمتر است که در استان همدان این عدد ۲۱۴ میلیمتر است.

ستوده میزان ظرفیت منابع آب تجدیدشونده در استان همدان را ۲ میلیارد و ۹۰۷ میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سهم آب‌های زیرزمینی از منابع تجدیدشونده دو میلیارد و ۱۲۷ میلیون مترمکعب است.

وی سهم آب‌های سطحی از منابع تجدیدشونده در استان همدان را ۷۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: استان همدان دارای ۸ رودخانه مهم است که برخی از آنها به استان‌های جنوبی منتقل می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان تعداد محدوده‌های مطالعاتی استان همدان را ۱۳ محدوده مستقل و مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ محدوده مطالعاتی ممنوعه بوده و محدوده های مطالعاتی کبودراهنگ، رزن قهاوند و اسدآباد به سبب برداشت‌های بیش از حد به عنوان محدوده های ممنوعه بحرانی تلقی شده است.

ستوده حجم کل آب مصرفی سطحی و زیرزمینی در استان همدان را دو میلیارد و ۴۱۹ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب، آب مصرفی در بخش شرب و بهداشت ۱۸۰ میلیون مترمکعب و آب مصرفی در بخش صنعت و خدمات ۵۹ میلیون مترمکعب است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان عنوان کرد: متوسط کسری مخزن آبخوان‌های همدان ۲۳۰ میلیون مترمکعب است.  

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان