اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مهر 1396 - 12:14   |   کد مطلب: 27004
کارخانه لبنی "نیکونام نهاوند" برای 70 نفر اشتغال مستقیم و 35 نفر نیز نیروی خدماتی اعم از ( راننده و نیروهای خدماتی ) و در کل برای 107 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
کارافرین موفق همدانی

به گزارش صبح الوند، کارخانه تولید محصولات لبنی نیکونام نهاوند در کیلومتر 5 جاده کرمانشاه قرار گرفته و در سال 1379 تاسیس شده است این کارخانه زمینه اشتغال 107 نفر را ایجاد کرده است . مدیر عامل این کارخانه لبنی به عنوان کارآفرین برتر سال 1395 انتخاب شدو معرفی شد . جهت آشنایی با این کارآفرین برتر استان و دلیل موفقیت ایشان گفتگویی را انجام داده ایم که در ادامه می خوانید/

 

*صبح الوند:  ابتدا خودتان را کامل معرفی بفرمایید؟

کارآفرین برتر: بنده حمیدسوری متولد 1353 در نهاوند هستم ، اینجانب دارای مدرک دیپلم هستم تاسیس این کارخانه در 1379 بوده و بهره برداری آن  در سال 1381 بوده است.

 

 

*صبح الوند: سرمایه اولیه تاسیس کارخانه چه میزان بود و زمینه اشتغال چند نفر را در این کارخانه فراهم کرده اید؟

کارآفرین برتر: حدود یک میلیارد تومان سرمایه اولیه این پروژه بود که ده درصد از این میزان اقساط بانکی بوده است باید بگویم که در کارخانه لبنی "نیکونام نهاوند" برای 70 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد و 35 نفر نیز نیروی خدماتی اعم از ( راننده و نیروهای خدماتی ) هستند و در کل برای 107 نفر اشتغال ایجاد شده است .

 

*صبح الوند:  دلیل انتخاب شما به عنوان یک کارآفرین برتر چه بوده است؟

کارآفرین برتر: باید بگویم که برای موفقیت و پیشرفت هر مجموعه ای انتخاب اعضای آن مجموعه از اهمیت شایانی برخوردار است ، از نظر بنده موفقیت مجموعه به استعداد و تعداد نفرات آن بستگی نداشته بلکه به چگونگی انتخاب اعضاء و چیدمان وقرارگیری این افراد کنار هم بستگی دارد ، خداوند را شاکرم که افراد مستعد و متعهد به کار در کارخانه مشغول به فعالیت هستند و صداقت و تعهد به کار در مجموعه به خوبی تبلور یافته و عامل انتخاب به عنوان یک کارآفرین برتر را تعهد و صداقت اعضای مجموعه خود و خدمت مخلصانه افراد آن می دانم.

 

 

*صبح الوند:  آیا صادراتی به کشورهای دیگر داشته اید؟

کارآفرین برتر: ایجاد روابط خارجی با کشورهای مختلف و صادر نمودن محصولات لبنی سبب شده تا سرمایه گذار با کل ظرفیت کارخانه کار کند و از تمام ظرفیت دستگاههای نصب شده استفاده کند تا ضمن صادر کردن محصولات زمینه اشتغال افراد بیشتری را مهیا کند ، چرخ تولید، صادرات و واردات کشور در گرو صادرات به کشورهای دیگر می باشد ما دارای مشکلات فراوانی هستیم که شاید برخی این مشکلات روند کار را دچار مختل کند ، باید بگویم که صادرات ما به کشور عراق است که صادرات یکسال حدود 150 تن بوده است ، به استانهای لرستان، کرمانشاه، اصفهان، تهران، کردستان و استان فارس صادرات داشته ایم و حدود 80 درصد نیز به  استان خوزستان توزیع شده است.

 

*صبح الوند: محصولات شما شامل چه فاکتورهایی است؟

کارآفرین برتر: تولید و توزیع انواع ماست، انواع دوغ، پنیر، شیر ، خامه و... که تقریبا نیمی از شیر تولید محصول از دامداری خودمان تامین شده و مابقی را از دامداری های دیگر تامین می کنیم.

 

*صبح الوند: بی شک هر مجموعه دارای مشکلات خاص خود می باشد، مشکلات مجموعه شما شامل چه مواردی است؟

کارآفرین برتر: مشکلات حوزه ما بسیار زیاد بوده که خیلی از این موارد را فاکتور گرفته و به مهمترین این موارد اشاره می کنم، با وجود اینکه کارخانه در نهاوند ، کیلومتر 5 جاده کرمانشاه می باشد هنوز تلفن ثابت به ما نداده اند از آن گذشته آنتن دهی تلفن همراه نیز بسیار مشکل ساز شده و برای استفاده از تلفن همراه تنها یک نقطه در کارخانه وجود دارد که قادر به تماس یا پاسخگویی تلفن همراه هستیم ، باید بگویم این مشکلات در دوران استاندارهای پیشین همدان زیاد چشمگیر نبود ، آقای آزاد، آقای پیریایی وآقای مهندس نیکبخت از کارخانه دیدن کرده و بطور مستقیم مشکلات ما را در خصوص نبود تلفن ثابت به  وضوح دریافتند،  باید اضافه کنم همه واقف هستند که در دنیای امروز تلفن نقش بسیار مهمی داشته و برای بنده نیز که مدیر یک کارخانه می باشم بسیار مهمتر چرا که سفارش فروش و خیلی از مسائل را باید با تلفن انجام دهیم که متاسفانه از ابتدایی ترین خدمات بی بهره هستیم مخابرات استان برای رفع مشکل، برآورد هزینه 45 میلیون  تومانی می کند که از عهده ما خارج است.

 

مشکل بعدی در خصوص تامین اجتماعی بوده چراکه ما را به دلیل اینکه اسناد قبل را نداریم سند یکسال را بررسی کرده و ما را  مبلغ 82 میلیون تومان جریمه کرده است درصورتیکه هرماه هزینه بیمه را پرداخت کرده و بارها اطلاع رسانی کردم که اگر بدهی به تامین اجتماعی دارم اعلام نمایند اما این کا را نکرده و بدون اینکه به بنده اطلاع دهند برای یکسال جریمه سنگین را تحمیل کرده اند.

 

 

*صبح الوند: و اما سخن پایانی:

کارآفرین برتر: بنده فعالیت خود را با عشق شروع کردم و افراد زیادی را به لطف خدا در مجموعه شاغل کرده ام تنها متکی به خدا و تلاش و پشتکار خودم بوده ام، متاسفانه برخی از مسوولین استانی به جای اینکه از من نوعی به عنوان یک کارآفرین حمایت کنند تنها با ایجاد مشکلات عدیده به نوعی جلوی پیشرفت من و مجموعه کارخانه را می گیرند ، ماجرا از این قرار است که بنده کارخانه دیگری خریداری کردم و برای ادامه حیات این کارخانه نیازمند دو میلیاردو دویست میلیون تومان وام بانکی بودم که متاسفانه بانک از دادن وام امتناع کرده و این ضربه بزرگی به مجموعه بود . متاسفانه نبود امنیت شغلی از دیگر معضلات بوده چرا که بانک باید برای مشتریان خوش حساب دسته چک صادر کند که متاسفانه این اصل مهم نادیده گرفته می شود و برخی مشتریان با دادن چک بی محل فعالیت ما را مختل می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان