اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مهر 1396 - 22:24   |   کد مطلب: 26997
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی در روستاهای همدان نیاز است، گفت: خانه باغ‌های ایجاد شده در روستاها در اولویت دریافت انشعاب و شبکه نیستند.
فاضلاب همدانی

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, کمال حسنی ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان اظهار داشت: روستا‌های دارای انشعاب غیر مجاز در شهرستان همدان کم نیست که نمونه آن روستا‌های قاسم‌آباد، حسن‌آباد و یکن‌آباد است.

وی بیان کرد: برخی افراد در داخل روستا ویلا و خانه باغ احداث کردند و از ساکنان روستا نیستند که برای چنین مواردی امکان ارائه انشعاب آب وجود ندارد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان عنوان کرد: اگر ساخت و ساز‌ها کنترل نشود و با قاعده و قانون انجام نشود با مشکل جدی در بحث آب روبرو می‌شویم ضمن اینکه برای واگذاری آب به افراد ساکن در نزدیک روستا مشکلی وجود ندارد اما در مورد ساکنان دور از روستا چنین امکانی نداریم.

حسنی گفت: به عنوان مثال در روستای حسن‌آباد 70 خانوار در اراضی شهرداری پلاک 19 شهری خانه ساخته‌اند و این خانه‌ها تقریباً با روستای حسن‌آباد 50 متر فاصله دارد اما به شرکت آب و فاضلاب روستایی مربوط نمی‌شوند و دهیار روستا نیز موافق آبرسانی به این خانه‌ها نیست چراکه روستا با مشکل کمبود آب مواجه است.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب بعد از صدور قانون واگذاری انشعاب به منازل دارای مشکلی که مجوز به آنها داده نمی‌شد، انشعابات را واگذار کرد.

بیش از 50 درصد واگذاری انشعابات حاشیه شهر همدان بدون استعلام از شهرداری بوده است

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان اظهار داشت: در مورد حفاری و دادن مجوز شبکه و انشعاب در موضوع شبکه با خود طرفین مواجه هستیم و مشکلی وجود ندارد و در صورتی که فرد برای مجوز انشعاب به شهرداری مراجعه کند در ابتدا باید هویت ساختمان و دیگر مشخصات آن مشخص شود.

موسی رسولی افزود: در این صورت موضوع باید در کمیسیون ماده 100 مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که حکم قلع و قمع صادر شود حکم لازم الاجرا بوده است.

وی عنوان کرد: در حاشیه شهر بیش از 50 درصد انشعابات بدون استعلام شهرداری انجام شده است و مابقی را نیز بهتر است خود دستگاه به انجام برساند و ما مجوز را به دستگاه اعطا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان