اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. مهر 1396 - 21:25   |   کد مطلب: 26988
تجزیه‌طلبان با صدور بیانیه‌ای از آمادگی برای مذاکره با دمشق خبر داد. آن‌ها در بیانیه خود علت این استراتژی را «حساسیت نسبت به خون ملت سوریه و برقراری امنیت و ثبات در سوریه و منطقه» عنوان کردند.

به گزارش صبح الوند، در حالی که دمشق، تلاش‌های شبه نظامیان تجزیه طلب کرد برای سیطره بر میادین نفت و گاز شرق سوریه را به شدت محکوم می‌کند، مهم‌ترین نهاد هماهنگی تجزیه‌طلبان موسوم به «المنسقیة العامة للإدارة الذاتیة» (ستاد عالی هماهنگی اداره‌های محلی مناطق خودمختار) از مذاکره و توافق با دمشق استقبال کرد!

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در آستانه سفر به روسیه، از آمادگی دمشق برای مذاکره با کردها در مورد فدرالیسم و خودمختاری خبر داد.

نهاد هماهنگی تجزیه‌طلبان با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از سخنان ولید المعلم، از آمادگی برای مذاکره با دمشق خبر داد. آن‌ها در بیانیه خود علت این استراتژی را «حساسیت نسبت به خون ملت سوریه و برقراری امنیت و ثبات در سوریه و منطقه» عنوان کردند!

لازم به ذکر است که با عملیات گسترده ارتش سوریه در شمال و شرق استان حلب و از سوی دیگر عملیات موسوم به «درع الفرات» توسط ارتش ترکیه و مزدوران وی در معارضین سوری، هم‌اکنون مناطق پراکنده تحت سیطره شبه نظامیان کرد از یکدیگر فاصله دارند.

با توجه به رابطه نیمه جنگی و دشمنی مسلحین سوری و ارتش ترکیه با کردها، هم‌اکنون منطقه عفرین (قدیمی‌ترین پایگاه شبه نظامیان کرد در سوریه) واقع در شمال غرب استان حلب و محله شیخ مقصود در شهر حلب، تنها از طریق مناطق تحت سیطره ارتش سوریه با جهان خارج در ارتباط هستند.

منبع:اعلام الحربی

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان