اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. مهر 1396 - 20:33   |   کد مطلب: 26984
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به اظهارات ترامپ

به گزارش صبح الوند، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به اظهارات گستاخانه ترامپ بیانیه ای صادر کرد.

 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا زَحْفًا فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَارَ (15) وَمَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَى فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ (16) فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (17) ذَلِكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكَافِرِينَ (18)

 

ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺷﻤﺎ ﻟﺸﻜﺮﻛﺸﻰ ﻣﻰ  ﻛﻨﻨﺪ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﻰ  ﺷﻮﻳﺪ ، ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﺸﺖ ﻧﻜﻨﻴﺪ [ ﻭ ﻧﮕﺮﻳﺰﻳﺪ . ](15) ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﺸﺖ ﻛﻨﺪ [ ﻭ ﺑﮕﺮﻳﺰﺩ ] ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺧﺸﻤﻰ ﺍﺯ ﺳﻮﻯ ﺧﺪﺍ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺶ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻭﺩﻭﺯﺥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﮔﺎﻩ ﺑﺪﻯ ﺍﺳﺖ ﻣﮕﺮ [ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﮔﺮﻳﺰﺵ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﺤﻠﻰ ﺩﻳﮕﺮ ] ﺟﻬﺖ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻧﺒﺮﺩ ﺑﺎﺩﺷﻤﻦ ، ﻳﺎ ﭘﻴﻮﺳﺘﻦ ﺑﻪ ﮔﺮﻭﻫﻰ [ ﺗﺎﺯﻩ ﻧﻔﺲ ﺍﺯ ﻣﺠﺎﻫﺪﺍﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﺩﺷﻤﻦ ] ﺑﺎﺷﺪ .(16) [ ﺑﻪ ﻛﺸﺘﻦ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻣﺒﺎﻟﻴﺪ ] ﺷﻤﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻜﺸﺘﻴﺪ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﺸﺖ . [ ﺍﻯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺗﻴﺮ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻛﺮﺩﻯ ، ﺗﻮ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻧﻜﺮﺩﻯ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻛﺮﺩ [ ﺗﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻠﺎﻙ ﻛﻨﺪ ] ﻭ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻮﻯ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﻰ ﻧﻴﻜﻮ ﺑﻴﺎﺯﻣﺎﻳﺪ ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ .(17) [ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ﻭ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺍﺯ ] ﺍﻳﻦ [ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﻳﺪ ] ، ﻭ ﻗﻄﻌﺎ ﺧﺪﺍ ﺳﺴﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻴﺮﻧﮓ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ .(18)

 

بپذیریم یا نپذیریم، بخواهیم یا نخواهیم، باکلاس باشد یا بی کلاس، ما دشمنی داریم که نامش آمریکاست، همانگونه که ذات گرگ موجب دریدن است، ذات دشمن هم تقابل است، طبیعت آمریکا مبارزه با ماست و حال که قوت دشمن در ضعف ماست، این مبارزه بعید است نظامی باشد، اما چون در حوزه ی اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی مشکل داریم، دور نیست که جنگ آنان با ما اقتصادی، سیاسی یا دیپلماسی باشد. می گویند حرف راست را یا باید از بچه شنید یا از دیوانه و امروز دیوانه ای به نام ترامپ، آنچه را که اوباما و دوستانش در ایران با تزویر و فریب بر پس چهره ی آمریکا پنهان نموده بودند، به ظاهر صادقانه بیان کرد. این اقدام چنان بود که به عنوان یک دشمن مشترک برای ایران، همه را برای مقابله آماده نمود و حتی جناب حجت الاسلام و المسلمین روحانی هم با نطقشان نشان دادند که به دلواپسان مذاکرات پیوستند و با اشتباه دانستن مواضع تَکراری آمریکا و ترامپ، او را به مطالعات بیشتر فراخواندند!

 

و اما صفت دیوانه ی قدرتمند، بهترین صفت برای گرفتن امتیاز بیشتر است، حال هوشیارانه باید به این قضایا نگریست. چرا که آمریکا دشمنی نیست که بی دلیل و احمقانه حرکتی انجام دهد حتی از طریق ترامپ. مطالبه ی قرآن از اهل ایمان، تقابل با دشمن است، وعده ی نصرت هم داده که اطمینان پیروزی حاصل شود و همین مضمن پیروزی است، البته هشدار لازم است که مقابله ی با آمریکا در عرصه ی نظامی نخواهد بود، چرا که در پنتاگون گیم وقتی که تقابل ایران و آمریکا بازسازی شد، برخلاف پیش بینی کارشناسان برد با آمریکا نبود! و این را هم بدانید که طبق اثبات تاریخ، آمریکا تا کشوری را کاملا خلع صلاح نکند، به آن کشور حمله ی نظامی نمی کند. در ضمن عده ای ساده نگر دل به اجماع جهانی بسته اند، که اگر قرار بود اجماعی شکل بگیرد و یا اجماع های شکل گرفته ای که بر خلاف منافع آمریکاست به پیروزی برسد، در جنگ آمریکا با ویتنام، یمن، عراق، افغانستان و... و خروج از قراداد پاریس، حمایت از داعش و... تاثیر خود را می گذاشتند. پس مکررا به اجماع ها امیدوار نباشید.

 

باید بدانید که آمریکا به جنگ اقتصادی و فرهنگی با ایران دلبسته است و از آن طریق خواهان نابودی اند، البته اگر بتواند ایران را خلع صلاح کند و سپاه را منحل، شک نکنید با حمله ی نظامی به این هدف زود تر می رسد، تاریخ آن را اثبات نموده است، حال مطالبه ی ما از رییس جمهور محترم آن است که برای شکست جنگ اقتصادی آمریکا، کشور را از این بیشتر معطل برجام نگذارد و دولت اعتدال را از انفعال خارج نماید، ایشان ترامپ را توصیه به مطالعه جغرافیا، اخلاق و... نمودند؛ ما هم ایشان را توصیه به مطالعات وقایع اخیر می نماییم، چرا که ما در دو حوزه با خارج از خود در حال تقابل بودیم، یکی با جناب ظریف در مورد برجام و دیگری با سردار سلیمان در برابر داعش، حال مقایسه ی این دو، ما را به این نتیجه خواهد رساند که تجلی ایمان و توکل به خدا و اعتماد به توان و استعداد داخلی، حاصلش پیروزی های مکرر در برابر داعش و پیدایش زیبایی هایی چون شهید حججی، شهید همدانی و.... شد؛ اما در دیگر حوزه یعنی برجام، که تجلی اعتماد و نگاه به کدخدا به جای خدا بود، خواستار حل مشکل به دست کسانی به جز دست جوانان و استعداد های داخلی بود، برخلاف قاعده ی نفی سبیل و بی توجهی به بدبینی ولی فقیه نسبت توافق با آنان بود، آخرش شد این و شاهد بی احترامی و حرف زدن ترامپ با زبانی به غیر از زبان تکریم بودیم و الآن پنج سال از معطل ماندن تکلیف اقتصاد و کشور به برجام می گذرد و در رکود رکورد شکستیم و به اعتراف imf.org رتبه ی تولید اشتغالمان 10 پله سقوط داشته است و حاصل برجام و بتن ریزی در صنعت هسته ای، جز بی حاصل بودن توافق با غرب و اروپا تقریبا هیچ بود و حالا است که آمریکا می خواهد با بیشتر معطل کردن اقتصاد کشور آن مشکلاتش را پیچیده تر و غیرقابل حل کند. حال این هوش و فراست جنابعالی را می طلبد که این دندان پوسیده را بکنید و توان دولت را صرف اقتصاد درونزا و برون نگر اقتصاد مقاومتی نمایید. که این است تنها راه برون رفت از مشکلات!

 

در آخر، ما اتحاد و حمایت از سپاه از جانب مردم  را مبارک می دانیم و اما ادعای موهومانه ی آمریکا در مورد تروریستی دانستن سپاه را محکوم می کنیم و موضع رییس جمهور محترم در حمایت از رهبری و سپاه را می ستاییم و امیدواریم که ایشان تا آخر بر سر ادعای خویش استوار بمانند و بدانند که آمریکا ها همانند سگی است که وقتی متوجه ترس طعمه ی خود می شود به آن حمله می کند و عقب نشینی در برابر آمریکا موجب پیشروی آن است اما اگر به آمریکا خیره شوید و به سمت نابودی اش حرکت کنید با نصرت الهی و اذن پرودگار آن را به نابودی می کشانید و بدانید که به گفته ی خودتان بسیجی که عین مردم ایران است، در نابودی استکبار و اجرای اقتصاد مقاومتی تا تحقق انقلاب و آرمان های امام خمینی (ره) پشتتان خواهند ایستاد.

 

و من الله توفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان