اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. مهر 1396 - 15:21   |   کد مطلب: 26983
معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد همدان :
صدور 37 پروانه استاندارد در شش ماهه نخست سال/بازدید سرزده از واحدهای تولیدی
معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد همدان با بیان اینکه در طول سال بازدیدهای فراوانی از واحدهای تولیدی جهت انطباق تولیداتشان با استاندارد داریم گفت: از ابتدای سال تاکنون 37 مورد پروانه استاندارد صادر کرده ایم.

به گزارش صبح الوند،آناهیتا رفعت جو در گفتگو با صبح الوند،  با بیان اینکه نظارت اداره استاندارد بر واحدهای تولیدی و خدماتی صورت میگیرد افزود: تولید کنندگان کالاهای مشمول استاندارد اجازه ندارند کالاها را بدون داشتن نشان استاندارد تولید  و موظف هستد که از اداره استاندارد مجوز دریافت و بعد از آن  اقدام به عرضه و تولید فراورده هایشان کنند.

 

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد همدان اظهار کرد: صدور پروانه استاندارد منوط به کامل بودن فرایند تولید، داشتن مدیر  کنترل کیفیت  که نماینده اداره استاندار در واحد  تولیدی است  و کیفیت کالا را در هنگام تولید و از نظر مواد اولیه  و همچنین فرایند تولید و  بسته بندی کالا مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهد.

 

وی تصریح کرد: در واقع بررسی فرایند و داشتن کیفیتی منطبق با  استاندارد ملی و برقرار بودن سیستم نطارت بر  کیفیت کالا از مواردی است که واحد تولیدی باید داشته باشد تا بتواند نشان استاندارد را دریافت کند.

 

رفعت جو به بیان ارزیابی های سازمان استاندارد از بخش های واحدهای تولیدی پرداخت و گفت:  ارزیابی اداره استاندارد به این شکل است که از خط تولید نمونه برداری و آن را مورد آزمون قرار میدهد و  با استاندارد ملی  مربوطه مقایسه میکند که اگر انطباق با ویژگی هایی که در استاندارد برای آن کلا تعریف شده داشته باشد ، بعد از طی مراحل بازرسی خط تولید مجوز استفاده  از نشان استاندارد را به واحد تولیدی میدهند.

 

وی ادامه داد: در بحث تولیدی نظارت ما به همین جا خاتمه پیدا نمی کند و ما مراکز عرضه را بررسی می کنیم ،  یعنی با مراجعه  به واحدهای صنفی چند مساله را بررسی می کنیم که یک مورد آن صحت نشان درج شده  روی کالا که در واقع اصالت آن کالا است، دیگری نمونه برداری و انطباق کالا با استاندارد می باشد.

 

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد همدان افزود:  دائما کارشناسان به صورت سرزده به واحدهای تولیدی مراجعه می کند و اگر واحد تولیدی بتواند کیفیت فراورده را در دوران  تولید حفظ بکند اجازه استفاده از نشان را به آن میدهند و هر جایی که به مشکل برخورد  یا  عدم انطباقی در فرایند تولید  مشاهده شود آنجا تولید  متوقف می شود تا نقص آن برطرف شود.

 

وی به بیان بررسی های اداره استاندارد در بحث خدمات پرداخت و گفت: دربحث خدمات مواردی همچون  تجهیزات بازی و زمین های بازی، آسانسورها، سی ان جی ها و  ترازوهایی که داخل واحدهای صنفی است سازمان استاندارد ورود پیدا می کند و آنها را بررسی می نماید.

 

*266 مورد بازرسی از تاسیسات شهربازی

رفعت جو درادامه به بیان آمار عملکرد سازمان استاندارد در شش ماهه نخست سال پرداخت و گفت: سازمان استاندارد 37 مورد صدور پروانه استاندارد ، 460 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، 266 مورد بازرسی از تاسیسات شهربازی، 17 مورد بازرسی فنی از صنایع انرژی بر ، هزار و 73 مورد نموه برداری از واحدهای تولیدی و 138 مورد بازرسی از مراکز عرضه داشته  است.

 

*پلمپ آسانسورهای فاقد مجوز مراکز عمومی

وی ادامه داد: هزار و 490 مورد ازمون نازل  جایگاه های عرضه سوخت مایع ،255 مورد آزمون باسکول های وسایل نقلیه  چرخ دار جاده ای، 2هزارو 905 مورد آزمون ترازوهای مورداستفاده در دادوستد عمومی، 22 مورد ازمون فلزات گرانبها، 50 مورد تدوین استانداردهای ملی سه هزار و 826 نفر ساعت  آموزش مدیران کنترل کیفیت و 416 نفر ساعت  آموزش کارشناسان استاندارد  میباشد.

 

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد همدان در خصوص نظارت بر آسانسورهای شهر گفت: تعدادی آسانسور در مراکز عمومی شهر وجود داشت  که فاقد مجوز بودند که با پیگیری ها دارای مجوز شدند و مراکزی  که اقدامات استانداردسازی را انجام ندادند پلمپ شدند .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان