اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. مهر 1396 - 15:00   |   کد مطلب: 26975
مدیر کل استاندارد استان همدان ازصدور بیش از ۶۴ اظهار نامه خدمات استاندارد سازی از مهر ماه سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: در این مدت نیز بیش از ۱هزار۳۳اظهار نامه مالیاتی دریافت شده است

به گزارش صبح الوند، محمد مددی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از سر آمدان‌و برگزیدگان حوزه استاندارد استان  با بیان اینکه ۲۰مهر ماه هرسال مصادف با ۱۴اکتبر در تقویم میلادی بنام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است گفت: در این راستا سازمان های بین المللی استاندارد، ای زو، ای ای سی و سازمان های مرتبط دیگر برای این روز پوستری مرتبط با شرایط کل دنیا طراحی و فراخوان می دهند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۳کشور عضو سازمان ملی استاندارد هستند گفت: ایران یکی از اعضای فعال و تاثیر گذار این سازمان است که این نیز جای افتخار برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر ایران در جایگاه ۲۳سازمان ملی استاندارد جهانی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: در سال های اخیر توفیق مضاعفی نصیب کشور و سازمان ملی استاندارد شده است که پوستر منتخب سال ۲۰۱۷ روز جهانی استاندارد از آثار یکی از هنرمندان برجسته ایرانی با شعار "استاندارد شهر را هوشمندتر میکند" است.

مددی با تاکید بر اینکه استاندارد محدود به فضای تولید و خدمات نیست خاطر نشان کرد: باید در تمام حوزه ها ورود پیدا کنیم.

وی یکی از اصل های سازمان ها استاندارد را تدوین استاندار های ملی دانست و گفت: از مهرماه سال۹۶،۹۵سند استاندارد ملی با کمک بخش  خصوصی ،نخبگان و کارشناسان تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰سند استاندارد ملی در مدت یاد شده در مجموعه استاندارد بازنگری و تجدید نظر شده است عنوان کرد: ۴هزار و ۳۰۰نفر از همکاران اداره استاندارد در این راستا  تحت آموزش تخصصی، تکمیلی و آموزش توانمدسازی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به صدور ۸۷ پروانه تولید گفت: این‌مهم نشان از آن دارد که استان در حوزه تولید مسیر و حرکت های خوبی را استارت زده است.
وی همچنین در بحث تمدید پروانه کاربرد نشان استاندارد با اشاره به اینکه ۱۲۴پرونده پروانه کاربرد استاندارد تمدید شده است عنوان کرد‌: در بحث واردات نیز بیش از ۶۴اظهار نامه خدمات استاندارد سازی صادر شده است.

مدیر کل استاندارد در ادامه به دریافت بیش از ۱هزارو ۳۳اظهار نامه مالیاتی طی مدت یاد شده اشاره کرد و افزود:بیش از ۱هزارو ۲۰۰بازرسی از واحدهای تولیدی انجام گرفته است.

مددی با بیان اینکه برای استقرارو استمرار کیفیت بیش از ۱هزارو ۹۵۰نمونه از واحد های تولیدی نمونه برداری شده است یادآور شد: در حوزه توانمند سازی و ایجاد زیر ساخت های لازم برای استان ۱۷آزمایشگاه در حوزه های مختلف ارائه خدمت و پرونده شان تمدید شده است.

وی همنین با بیان اینکه از مهر ماه سال ۹۵تا کنون ۱۰۰هزار بازرسی از بازارهای خرید و نمونه برداری انجام شده است اظهار کرد: در بخش کنترل جایگاه که یکی از دغدغه های اصلی کاربران و آحاد مردم است بیش از ۲هزارو ۴۰۰مورد آزمون کنترل از این جایگاه هاگرفته شده
 است.

وی در ادامه بزرگترین اولویت اداره استاندارد را تجلیل از برگزیدگان کارآفرینان و سرآمدان این عرصه دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا از ۴واحد نمونه کنترل و کیفیت استان براساس ارزیابی امتیاز و۶ واحد تولیدی بعنوان واحد های ساعی و تلاشگر تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۷۰نفر ندیر تایید کنترل کیفی در استان گفت: در همین راستا از ۷ نفر مدیر تایید کنترل کیفی و ۴آزمایشگاه در حوزه های مختلف تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان