اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. مهر 1396 - 23:02   |   کد مطلب: 26965
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تعداد ۷۹ هزار نفر از دانش آموزان دوره اول متوسطه استان همدان در مرحله آموزشگاهی جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، مصطفی خزاعی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین  دوره جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار داشت: جشنواره خوارزمی با 6 هدفی که برای آن ترسیم شده است امسال برای چهارمین سال متوالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی برای دانش آموزان دوره اول متوسطه برگزار می‌شود، افزود: برای ترغیب و تشویق دانش آموزان برای حضور در جشنواره از برگزیدگان مرحله استانی سال گذشته دعوت به عمل آمده تا امروز همزمان با افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره از آن‌ها تقدیر و تجلیل شود.

خزاعی ارتقای دانش و مهارت دانش آموزان را از اهداف برگزاری جشنواره خوارزمی دانست و عنوان کرد: ارتباط بین فعالیت‌های دانش آموزان با بازار کار، تعمیق فعالیت‌های یادگیری و یاددهی مبتنی بر پژوهش و تنوع بخشی به فعالیت‌های محیط یادگیری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه دانش آموزان استان خوشبختانه از برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در استان استقبال خوبی کردند، تصریح کرد: در سال تحصیلی 95-96 تعداد 79 هزار نفر از دانش آموزان استان در مرحله آموزشگاهی جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

خزاعی ابراز کرد: دانش آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی در یک یا برخی در دو رشته از 5 رشته تعیین شده در جشنواره شرکت کردند.

 وی با اشاره به اینکه طرح‌های منتخب در جشنواره نوجوان خوارمی به جشنواره جوان خوارزمی راه پیدا می‌کنند، بیان کرد: به طول معمول طرح‌هایی که در جشنواره جوان خوارزمی حائز رتبه می‌شوند به عنوان اختراع ثبت و در صورت لزوم، ممکن است به تولید انبوه برسد.

خزاعی با بیان اینکه در حقیقت جشنواره نوجوان خوارزمی مقدمه‌ای برای درس ورزی و ورود دانش آموزان به جشنواره جوان خوارزمی است، تأکید کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی سبب می‌شود که دانش آموزان صرفاً مسائل را به صورت ذهنی یاد نگیرند و در این مرحله تولید انبوه چندان مطرح نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان