اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مهر 1396 - 18:44   |   کد مطلب: 26946
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان:
60 پرونده طلاق در سالجاری منجر به سازش شده است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت : در 6 ماهه نخست امسال از 260 پرونده طلاق ارجاع شده به دادگستری تاکنون 60 پرونده منجر به سازش شده است.
کاهش طلاق در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا, محمدابراهیم الهی تبار چهارشنبه 19 مهر در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهارکرد: از 600 پرونده طلاق تشکیل شده در سال 95 بیش از 100 مورد را مشروط و منجر به سازش شده است.

وی افزود: با افزایش مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه صیانت از خانواده در سال 94 از 450 پرونده ارجاع شده برای طلاق 150 مورد منجر به سازش شده و 50 پرونده منتفی شده است.

وی کاهش 6.2 درصدی طلاق در استان را مرهون ارائه آموزش مهارت‌های زندگی دانست و تأکید کرد: با همکاری آموزش و پرورش کلاس ‎ های مهارت زندگی برای دختران مقطع دبیرستانی آغاز شده است.

وی با اشاره به همکاری معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و جهاددانشگاهی استان در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج گفت: در دفاتر ثبت ازدواج آموزش‌های 8 ساعته مهارت زندگی و ارائه گواهی آن الزامی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: در منشور فرهنگی استان یک سری از ضرورت‌های اجتماعی و فرهنگی بیان شده تا در مورد مقابله با دروغ و سایر مشکلات اخلاقی موجود در جامعه به تولید محتوا و ارائه به رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان پرداخته شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان