اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مهر 1396 - 16:14   |   کد مطلب: 26891
نماينده مجلس شوراي إسلامي و عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت:  بخشنامه بودجه ٩٧ كه عنوان شده است دستگاه ها إفرايش حقوق ٥ درصدي را از بهره وري خود دستگاه پرداخت نمایند،آینده مبهمی را در افزایش حقوق کارکنان دولت ایجاد نموده است.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران با اشاره  بخشنامه بودجه ٩٧ كه عنوان شده است افزود:براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت موظف است سطح زندگی کارکنان دولت را با نرخ تورم متناسب کند،این مصوبه نمی تواند در تحقق این هدف از قانون برنامه ششم موثر باشد.

 

️وی با اشاره به نقدینگی موجود در جامعه وتاثیر آن سطح زندگی شهروندان وبه ویژه کارکنان دولت افزود؛دولت باید به دنبال راهکارهایی باشد که کارمندان بتوانند در تامین  ملزومات زندگی در سختی نباشند.

 

️ حاجی بابایی گفت؛این نوع نگاه به افزایش حقوق کارکنان دولت ،عادلانه نیست و قطعا به شکاف عمیق دریافتی های کارکنان دولت خواهد شد.

 

️ ایشان تاکید کرد ؛این بخشنامه مغایر با ماده ۲۸و۲۹و ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه در همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاهها اجرایی است.

 

️ وزیر اسبق آموزش وپرورش در این رابطه به افزیش حقوق پرسنل دستگاههای فرهنگی به ویژه معلمان اشاره کرد وگفت؛برای مثال با توجه به شرایط حاکم بر سیستم آموزش وپرورش به عنوان یک دستگاه تولید کننده دیربازده که خروجی آنها در طول زمان به بهره وری می رسند و درآمدی ندارد ،چگونه این افزایش را می توان توجیه کرد.

 

️ رييس فراكسيون نمایندگان ولائي مجلس خاطر نشان كرد: در شرایطی که  كاهش بودجه های آموزش و پرورش منجر به افزايش تراكم دانش آموزي در كلاس هاي درس شده است،چگونه می توان برای افزایش حقوق کارکنان آموزش وپرورش به درآمدهای این دستگاه اتکا داشت.

 

️ ایشان تاکید کرد: در دستگاههای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش ، وظيفه ذاتي اتقای سطح فرهنگ  عمومی جامعه وبه اخص در  آموزش و پرورش،ارتقای سطح تعلیم وتربیت كودكان ونوجوانان كشور است و تاکید بردرآمدزایی با ماهیت وکارکرد این دستگاهها در سطح کلان منافات دارد.

 

️ وی افزود:وظيفه دولت  و مجلس اين است كه اين دستگاههای فرهنگی را به صورت مطلوب اداره  نموده و بودجه كافي را به آن اختصاص دهد.

 

️ عضو کمسیون برنامه و بودجه  مجلس گفت ؛دغدغه مسولين باید عمل به سند تحول بنيادين  باشد.

ایشان افزود؛در این سندكه تاكيد بر آن است که برنامه ها بايد به سمت  افزايش سهم اعتبارات آموزش و پرورش از توليد ناخالص داخلي به ميزان مناسب و افزايش سهم هزينه هاي غيرپرسنلي در بودجه جاري آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان